Bangkok resan
Thailand 2010/2011

Ännu en gång är vi tillbaka till hua hin, skillnaden är bara att vi är ungefär en garderobs innehåll rikare;) Bangkok var riktigt häftigt och det var helt perfekt att åka dit över en helg/två dagar då alla köer och avgaser kan bli för mycket! Sammanlagt gjorde vi av med ca 50.000 bath

Dag 1:
En galen dag bestående av massa shopping. 08.00 stod taxin utanför one one two residence (där vi bor) för att ta oss till Bangkok. Efter två timmar och 30 min var vi framme i staden med ständiga köer och tunga avgaser. Vi började med att gå omkring för att leta efter ett hotell att bo på, till slut hittade vi nanataimansion, ett relativt lågklassat hotell för endast 1500 bath/natt. Men det fick duga;) Vår shopping började på weekend market, en marknad som endast har öppet på lördagar och söndagar. Med sina 15.000 stånd/affärer och ca 200.00 besökare varje dag var det svårt att veta vart man skulle börja/sluta. Efter någon timme började oliver må dåligt, det var verkligen sjukt trångt och stört mycket folk och som pricken över i:t var det ungefär 40grader...Så vi förflyttade shoppingen till MBK:) Det största varuhus vi har varit på med flera våningar, det roligaste var att det gick att pruta i dom flesta affärerna! Efter ca elva timmars shopping började vi bli rätt trötta samt hungriga och beslutade därför för att avsluta kvällen på Mc Donalds. Vi lämnade absolut inte varuhuset lottlösa och i morgon fortsätter vi vår shopping där vi avslutade;)

Inköp dag 1
2st barbie  (till lillasyster felicia) s
1st Linne s
2st söta klänningar s
2st Ralph Lauren piké/klänning (till syskonen filip och fanny)

På marknaden

Det är massa olika roliga färger på taxibilarna:)

och så fanns det många fler..

Det var något uppträdande precis utanför MBK

MBK

Efter första dagens shopping, väskan är full;)

Första dagens shopping avklarad:)

Dag 2:
En svettig natt utan ac resulterade till en tidig morgon, när det var det dags för frukost beställde båda två  in america breakfast bestående av ägg, toast, juice och bacon;) Efter en titt på hotellets pool och "gym" var det dags att checka ut!
Planerna för dagen var tydliga, shopping på mbk;) Idag slog vi alla rekor på att handla skor, 8 par! Till lunch ville vi prova på något nytt och valde därför en japansrestaurang  där maten/sushin kom in på rullande band. Man fick laga till maten i en egen panna, maten var alltså rå från början:O riktigt häftigt med svårt då det bara fanns pinnar att äta med. Vi var dom enda som inte hade thailändsbakgrund på hela restaurangen;)
Det gick ytterligare några timmar med shopping innan kroppen sa ifrån och 17.30 blev vi upphämtade av våra snälla guider:) Middag fick det bli hemma framför paradise hotel.

Inköp dag 2:
1st mobilfodral s
2st högklackade s
1st gymnastikskor

vårt hotell låg inte i den fina delen av bangkok

tränar på gymmet..höhö

Dags att ta ut mer pengar;)