Koh tao day 3
Thailand 2010/2011

Dag 3:
Riktigt tidig morgon i dag, gick upp redan vid 07.00 för att packa ihop alla våra tillhörigheter och packa strandväskan. Utcheckning klockan 08.00 (på grund av att vi bytte till ett lite mer lågklassat hotell) och efter det en snabb frukost, idag åkte vi nämligen på en snorkeltur som blev lite sisådär. Vi blev upphämtade klockan 08.30 på hotellet för att åka och prova ut simfötter och cyklop och sedan gå på båten, den avgick 09.30. Denna tripp var en halvdags utflykt och vi var tillbaka 15.30. En riktigt mysig utflykt om vädret hade varit på vår sida, vi fick regn och moln över huvudet. Det positiva var att det var häftigt att se alla korallrev och olika fiskar. Favorit stoppet var helt klart på naturreservatet koh naang yuan. Där var det kritvita stränder och sanddyner och vattnet alldeles turkost.

Oturen fortsatte då vi kom i land och fick reda på att vår båt hem i morgon bitti ca 10.00 var inställd. Vi är därmed tvungna att ta en senare båt och också komma hem till hua hin mycket senare..typiskt thailändare att inte informera! Efter att ha hämtat vår packning (som vi lämnade i Jennie och Pers bungalow) och moppe från sensi paradise åkte vi för att checka in på det billigare hotellet. Ett dubbelrum med fläkt för endast 700 bath. Dock märkte vi att det inte fanns något varmvatten så vi kunde inte duscha, fläkten gnisslade något fruktansvärt i taket och hela bungalown är katastrofal! Verkligen stor klass skillnad, från paradis till helvete..ingen frukost ingick heller. Kvällen blev riktigt lugn och vi kollade i lite affärer innan det var dags för mexikansk middag, men jag tog en hamburgare(a)
Jag hittade en klänning och två örhängen;)

koh naang yuan

Träffade på en liten kompis

Fruktansvärt hotell, sunset buri resort

äckliga djur är det utanför också..FY!