Ett dop, ingen religiös handling.
Vardagsliv

Dop är en lycklig ceremoni med barnet i fokus. Nu är det många som kan bli irriterade men för mig är ett dop mer av en tradition än en religiös handling. Efter att min familj i generationer har döpt sina barn ser jag ingen anledning till att inte döpa Theodor. Jag är med i svenska kyrkan och kommer nog aldrig gå ur.
 
Efter gårdagens ceremoni i kyrkan packade vi in oss i bilen och åkte hem till Idas föräldrahem i Stureby. Där bjöds det på god plockmat och fika. Theodor skötte sig exemplariskt både i kyrkan och efter. Han fick mycket uppmärksamhet av gästerna och bjöd på många skratt. Vädret tillät tyvärr inte oss att vara ute mer än i korta stunder och självklart lyckades Theodor somna så sött i vagnen för att nästan direkt vakna av regnet som öste ner. Hans finkläder blev genomvåta och mjukisarna fick åka fram. Synd att jag inte hann ta någon bild på hans fina outfit. Skjorta, finbyxor och skor. 
 
Filippas presentbord.
 
 Bamsen hon fick av oss.
 
 
 


 Ida

Men gud de små rosa skorna, jag dör så söta!

Svar: Jag vet! Bedårande :)
Sandra



URL: http://idasivertsson.blogg.se


 Josephine

Åh vad fint! Håller med dig, för mig är det inte heller det utan en tradition i min familj på min mammas sida :)

Svar: Dop är så otroligt fint så det vore synd om man enbart döpte just för själva tron! :) Kram
Sandra



URL: http://josephinelouisee.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?