Ledsam kommentar
Vardagsliv

Igår fick jag en så ogenomtänkt kommentar som egentligen inte är värd att ta upp eller nämna men den här gången känner jag mig tvungen. När det gäller mitt barn och att någon annan tycks veta bättre än mig eller Daniel gör mig bara så less! 
Till er andra, tack för att ni förstår mig. Ni var så många fina som försvarade mig igår, jag blir alldeles rörd. 
 
"LisaMarie:
Att du ens tänker på att trappa ner, fattar inte. Det bästa du kan ge ditt barn är din mjölk och trots att det blir komplikationer ibland så måste man som mamma ta sig igenom det. För sitt barns skull. Mjölkstockning är för att du inte skött om din produktion."
 
Mitt svar till LisaMarie är att uppenbarligen har du själv inte haft mjölkstockning eller du kanske inte ens har barn? Att jag som mamma måste ta mig igenom tuffa områden är självklart och jag har stött på ganska många komplikationer under Theodors fyra första månader. En spricka i svanskotan under förlossningen samt ett hematom som gjorde att jag varken kunde sitta, ligga, stå eller gå utan smärtor. På grund av detta opererades jag två gånger och gjorde ett ingrepp. Det tog fem veckor att bli bra. Jag har haft tre mjölkstockningar på väldigt kort tid vilket har resulterat i 40 graders feber och jag har knappt orkat ta mig upp ur sängen. Det vore själviskt av mig att inte överväga ersättning då det i stort sätt fungerar lika bra. Min dröm är att fortsätta amma, iaf ett tag till men inte till vilket pris som helst. För mig är det viktigare att må bra och att "orka ta hand om" mitt barn. Tiden med Theodor är den dyrbaraste jag har och jag är beredd att offra allt i världen för att vara den mamma han behöver även om det innebär att ge upp amningen. Så att ligga med hög feber flera gånger i månaden just för att vissa principmänniskor menar på att man är korkad som ens kan överväga ersättning är inte hälsosamt. 
Något jag inte alls förstod med kommentaren var "mjölkstockning är för att du inte skött om din produktion". Jag ger Theodor mat när han är hungrig, dvs ca var tredje timme och pumpar om det går för lång tid mellan måltiderna. Att jag inte sköter min produktion har väl du inte den blekaste aning om? Har du något bättre tips än att ge Theodor mat när han är hungrig? Vad jag har hört är det bästa man kan göra att låta barnet bestämma hur mycket och när han eller hon vill äta. På så vis regleras mjölken till barnets önskade mängd. Jag har i fyra månader, dag som natt, ammat T men jag har många i min närhet som inte kunnat amma och istället har gett ersättning från dag ett och trots det har friska barn idag. Det är ingen självklarhet att kunna amma och ibland går det helt enkelt inte längre.
Där sätter vi punkt och hoppas slippa korkade kommentarer som denna i fortsättningen!


 Therese hedgreb

Herregud alltså:@ du är världens bästa mamma!

Svar: Tack hjärtat! Och du världens bästa faster <3
Sandra



URL:


 Anonym

Utifrån att ha läst din blogg så verkar du vara en utomordentlig mamma som tar de bästa besluten för din son. Jag har själv en son på 3 månader som jag ammar, men som jag har gett ersättning några gånger då och då pga avlastning. Helt sjukt att andra människor ska ens ha en åsikt om vilken mat man ger till sitt barn, det finns många olika studier på barn som ammats och barn som fått ersättning. Den enda skillnaden man han kunnat hitta är att barn som ammats oftare har astma. Som Sandra säger, det är väl hundra gånger bättre att dra ner på amningen och kunna ta hand och vara med sitt barn än att ligga med stockning och 40 graders feber då och då och inte kunna göra någonting.. Men om du Lisamarie hellre ligger sjuk än att ta hand om ditt barn så får väl du göra det då, vi alla prioriterar ju olika..! Kram på din Sandra och gör så som DU tycker känns bäst.

Svar: Dessa fina ord värmer verkligen i en mammas hjärta. Att amning är ett hett ämne visste jag men att det är intresserar andra vilken mat jag väljer att ge till mitt barn utifrån vår situation är för mig obegripligt. Tusen tack för att du tog dig tid att skriva denna fina kommentar! Jag hoppas du fortsätter att läsa min blogg :) En stor kram!
Sandra



URL:


 Josefine Molin

Stå på dig Sandra! Du vet bäst :-) Stor kram hoppas vi kan ses snart med våra fina killar!

Svar: Tusen tack fina du! Att det alltid är någon som ska lägga sig i..Det hoppas jag med! Hojta till när ni kan :)
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?