Två nästan tre
Vardagsliv

Klockan 10 i morse åkte jag och Theodor till Jakobsberg för att träffa Izabella, hennes syster Emelie och lilla ljuvliga Viggo. Mellan Theodor och Viggo skiljer det tre veckor vilket är så roligt. Tänk att få uppleva nästan samma sak med en nära vän. Vi kan dela allt som har med barn att göra, relationer som sätts på prov osv, ja ni förstår. Emelie är gravid i vecka 36 och om hon går i sin systers spår kan hon föda när som. Åh jag får fjärilar i kroppen bara av tanken på vad hon har framför sig. Världens finaste gåva.
Som ni förstår blev det en hel del gravid och barnprat, bebisgos och som alltid massa skratt. Eftersom att Viggo är tre veckor för tidigt född har han alltid varit väldigt liten jämfört med Theodor (som för övrigt alltid har varit väldigt stort haha) så jag blev smått chockad när jag såg hur mycket han har växt. Fina killen. Tänk hur bebisar fungerar och anpassar sig egentligen. Det är så häftigt hur mycket som händer i utvecklingen på bara någon vecka. Theodor var väldigt intresserad av Viggo och fäste blicken samtidigt som han gjorde stora gester medan Viggo inte alls var lika förtjust i Theodor. Tiden springer iväg när man har roligt och när klockan var 14.30 kom vi på oss själva mitt uppe i en konversation att vi inte ätit någon lunch. Jag skulle kunnat stanna i timmar och bara prata om allt mellan himmel och jord men jag hade lovat att åka förbi Jenny så jag passade på att äta med henne och Sabina medan Theodor tog sin korta nap på ca 5 minuter. 
 
Ikväll ska jag lägga mig i ett varmt bad och pumpa (jag måste verkligen få bukt på min mjölkstockning!), äta popcorn & dipp framför en film och lägga mig tidigt. I morgon väntar en ny rolig dag med massa pärlande. 
 
Här var dom inte stora våra små troll, Viggo och Theodor. 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?