Babynest in the making
Min första graviditet

Nu ni, hör och häpna ;) Idag när Daniel kom hem från jobbet vid två åkte vi raka vägen till tygvaruhuset i veddesta. Ja ni läste rätt jag har handlat tyg och allt därtill som behövs till ett babynest. Jag som aldrig har klarat av att sy fast en knapp som lossnat ska ge mig på att sy för första gången sen syslöjden i typ 3:an. Som tur är har jag lyckats övertala min älskade mamma att hjälpa mig (det kan hända att hon gör mestadelen :D) ,jag vet inte ens hur man trär en symaskin haha! Kanske dags att börja lära sig nu när vi ska ha bebis så att jag kan sy små söta saker. I morgon är iaf planen att vi ska börja med babynestet om vi hinner då vi har fullspäckat schema, jag och Johanna ska till en second hand butik i upplandsväsby för att leta fynd och sen på kvällen ska vi fira min mosters sambo som fyller år. Tillbaka till babynestet, jag fick en jätte bra länk skickad till mig där en tjej beskriver steg för steg hur hon gjorde sitt babynest. Vi ska försöka följa hennes variant och hoppas det blir lika bra. LÄNK!
 
Jag har varit helt fast med att få bort dom sista tapeterna i barnrummet idag. Jäklar vad jobbigt och svettigt det var..I ca tre timmar stog jag med ångmaskinen som vi fick låna av Johanna och Christoffer och hela rummet blev som en
ångbastu. Men effektivt var det :) Min plan var att göra klart det så fort som möjligt och sen åka upp till centrum och träffa Isabell och Victoria men det hanns tyvärr inte med :(. Nu förtjänar vi en brak middag och massa fredagsmys! Vi hörs senare.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?