Håll tummarna
Vardagsliv

Nu ska jag bege mig till Sundbyberg och möta upp min farbror och Tonic. Det är hans hund som jag är dagmatte åt och vi ska se om Måns och Tonci går ihop.
Vi har väldigt länge haft problem med att Måns skäller på andra hundar och vi har till och med haft en hundpsykolog hemma för att få hjälp, utan resultat tyvärr..När Måns var liten gick jag hundkurser med honom för att lära mig mer men desto äldre han blev desto skälligare blev han och till slut fick vi inte vara med i gruppen längre (!) För att han "störde" dom andra hundarna. Väldigt flummigt måste jag säga eftersom att det var en av anledningarna till att vi var med där från början. Men jag har blivit tipsad om en annan kurs som inte alls ska ha några särskillda regler för skälliga hundar eftersom att det är ett av dom vanligaste problemen och det folk ofta söker hjälp för.
Måns har inga som helst problem med att leka med andra hundar eller så utan det är när man går förbi i koppel på gatan som han spårar ur. Det nästan svartnar för ögonen på honom och han skäller nonstop. Han har aldrig visat tänderna eller ens morrat åt någon så jag tvivlar på att han är aggressiv. Jag litar på honom till hundra procent men han litar nog inte på mig vid just hundmöten. Jag vet inte vad jag gör för fel och det är därför jag sökt hjälp. Så fort han får hälsa på den andra hunden blir han hur lugn som helst. Men vem vill låta sin hund hälsa på en skällande hund? Vi tränar varje dag på hundmöten och nu för tiden har jag alltid godis med mig för att hinna belöna så fort han blir tyst i en hundradel och tillslut blir han helt tyst. Det bästa är när jag bestämmer ett hundmöte med en kompis som vet att Måns skäller och är beredd på hans utbrott haha! 
Så uppdraget idag är att han och Tonic ska gå ihop så att jag kan ha Tonic hos mig. Det vore otroligt bra för Måns också då stora hundar är hans största problem/rädsla. Alla hundar som är mindra än Måns (vilket inte är många) är det inga som helst problem med.
Så nu håller vi tummarna för att Måns och Tonic accepterar varandra!
 
Min lilla vilding =)
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?