Varmt bättre än kallt
Theodor 0-3mån, Vardagsliv

Godmorgon härliga söndag,
Efter frukost har vi bara myst i soffan framför Nyhetsmorgon. Daniel har legat i badet i dryga timmen nu och det kliar i städfingrarna. Lister och hyllor behöver dammas och tvätten vikas. Men först ska Theodor göra Daniel sällskap. Jag fick ett tips om att ha lite varmare i badvattnet än dom 37 (kroppstemperatur) graderna det står om i alla "böcker". Theo bara skrek när jag la ner honom i baljan tills jag bytte ut vattnet mot någon grad varmare. Och det kan jag förstå. Hur skönt är det egentligen att ligga i ett fisljummet bad. Så ett tips till er som har spädbarn som inte alls är förtjusta i att bada, häll upp något varmare vatten (och med det menar jag försiktigt varmare). Theodor älskar nu att bada. 





 Anonym

Vad roligt haha :) för oss var det tvärtom! På bb sa dom precis som du skriver, så vi hade 38-39 från första stund. Vår bebis bara skrek jämt i badet. Efter några veckor testade vi av en slump 36-37 och sen dess har han jämt varit nöjd i badet :) så olika det kan vara!

Svar: Vad roligt hur olika det kan vara från barn till barn. Det enda man kan göra är att prova sig fram :) Kram
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?