Infektion x2
Theodors förlossning / Efter förlossningen

Hej vänner! 
Som jag skrev igår skulle jag ringa till vårdcentralen om jag vaknade upp med feber även idag. Och det gjorde jag. Efter sex dagar med feber tog jag mig äntligen i kragen men med en klump av rädsla för vad proverna skulle visa. Efter att ha pratat med en läkare, lämnat blodprov på labbet (jag skulle även ha lämnat ett urinprov men nu efter förlossningen kissar jag inte mer än ca två gånger per dygn så det gick inte), väntat på provsvaren och pratat med läkaren igen visade det sig att jag fortfarande har en infektion om det nu inte är en ny. Värdena ska ligga på 10 men mina låg på 127. Jag ska äta en ny 10-dagarskur med antibiotika men om febern inte lagt sig redan efter två dagar måste jag åka in akut. Där kom rädslan fram. Om jag åker in igen finns det risk för att dom vill lägga in mig. Och med en nyfödd är inte det något att föredra. Självklart vill jag bli bättre och kunna ta hand om min son på bästa sätt, jag vill inget hellre, men jag vill inte ligga med dropp och ta blodprover var och varannan minut. 


 lotta falksund

Men stackars dig ja det va en hög crp /sänka då förstår jag att du känner dig dålig håller tummarna för dig nu :(



URL:


 Isabel

Åh låter ingen vidare! Hoppas du blir bättre snart :) krya!



URL: http://halldinisabel.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?