Ingrepp
Theodors förlossning / Efter förlossningen

Idag har vi i stort sätt tillbringat hela dagen på Karolinska. I torsdags var jag där på grund av att jag i 8 dagar gått med feber trots penicillin. Då konstaterades det att hematomet (blödningen) växt och därav besöket idag. Dom vill följa upp mig nu och se så att jag blir bättre eftersom att jag gått med sjuka smärtor i en månad. Idag undersöktes jag av både läkare och överläkare och dom såg att hematomet var oförändrat sen i torsdags men att det är väldigt spänt och ligger och trycker på både bak och fram. Ena läkaren ville operera medan den andra ansåg att om man går in och skär i hematomet är infektionsrisken väldigt stor och tyckte ist att dom skulle gå in med en tjock spruta och försöka suga ut blod. Och det gjorde dom. Väldigt läskigt och obehagligt. På onsdag ska jag på ytterligare ett återbesök för att se om dagens lilla ingrepp gjorde någon nytta eller om det blir operation. Jag är så glad över att läkarna följer upp mig och inte bara ber mig gå hem och tar en alvedon. 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?