Olika åsikter om lax
Vardagsliv

Jag - Daniel jag har letat igenom hela frysen efter laxen vi köpte när vi storhandlade. Izabella kommer snart och vi ska äta lax till lunch. 
Daniel - Jag vet inte vart den är.
Jag - Men det var ju du som plockade in i frysen. Såg du inte laxen då? 
Daniel - Nej jag vet inte.
Jag - Jaha, du gjorde som vanligt och la ur laxen från kundvagnen när jag inte såg..

Det här är något vi alltid har långa diskussioner om. Daniel vägrar lax och jag älskar lax. Han påstår att han la ur laxen för att han inte ville äta det till middag. Så fel det kan bli när jag tänkt passa på att äta det till lunch nu när jag går hemma. 

Igår kom Izabella hem till oss för att träffa Theodor och bara umgås. Vi skulle äta just lax till lunch men som ni säkert förstår vid det här laget gick det inte. Som tur var kom hon på den briljanta idén att köpa med sig en varsin avokado och räksallad från Tastys, minst lika gott och nyttigt. 
Så fort hon klev innanför dörren blev jag alldeles tårögd och varm i hjärtat. I slutet av maj beräknas hennes son komma till världen och nu såhär med facit i handen vet jag vilken fantastisk upplevelse hon har framför sig. När dom lägger upp bebis på bröstet och man plötsligt inser att det är denna minimänniska som genom sparkar och rörelser gjort sig tillkänna där inne i magen. Det där speciella bandet man genast känner. Det är fantastiskt. 

En otroligt fint gravid Izabella med en något fundersam Theodor. Även hon hade med sig fina kläder som T kan växa i, tusen tack! 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?