Behöver ingen sömn
Vardagsliv

Trots att jag knappt sover om nätterna längre tycks jag vara piggare än någonsin. Igår vaknade vi tidigt, mös kvar i sängen innan vi gick upp för frukost. Som vanligt somnade Theodor om efter två timmar och jag gjorde honom sällskap. Utan resultat. Jag låg mest och vred och vände på mig medan tankarna var någon helt annanstans. Jag har fått svårt att slappna av och vill alltid ligga steget före. Städa, tvätta, gå ut med hunden, äta och duscha är några av de saker jag lärt mig att göra samtidigt. Nästan iaf haha. Eftersom att Theodor snorat och hostat dom senaste dagarna bokade vi av även gårdagens planer och spenderade dagen hemma i sällskap av bästis. 
Theodor börjar bli rastlös då han inte alls är "sjuk" bortsett från snoret då. Jag är så rädd att smitta andra. Men som en klok kvinna sa, barn snorar och hostar året om men så länge dom inte har feber eller känner sig hängiga är det ingen fara. Så kanske det är. Hur gör ni när era barn är förkylda utan feber och är lika pigga som vanligt?

Igår hade jag en bloggfri dag och det behövdes. När Daniel kom hem åt vi middag och spenderade efterlängtad tid tillsammans. Ibland är det inte mer än en varm kram som får mig att samla energi (och ibland behöver jag en veckas sömn haha).
Idag är vi, som alla andra dagar, uppe med tuppen. Theodor kämpar på med allt som har med tänder osv att göra. Han har sovit lite bättre inatt och den fjärde tanden kan man nu ana men den har inte spruckit än. 

Att bitas är kul.


 Nathalie

alltså förkyld förkyld skulle jag nog inte vara med mitt barn nånstans där det är andra barn. Men rinner det bara lite ibland så gör jag allt som vanligt. En gång var min pojke lite rinnig i näsan i typ 3 veckor - känns inte hållbart att sitta instängd då :p



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?