Avvänja
Vardagsliv

G o d m o r g o n ♡ Inatt bestämde sig Theodor för att inte äta en endaste gång. Han vaknade tre gånger för nappen men somnade snabbt om. Under dagen pratade vi mammor om hur lätt det var att avvänja Viggo mat under natten och att han nu sover hela nätter. Det tog tre nätter totalt vilket i längden känns som en droppe i havet. Jag bestämde mig för att vi skulle göra likadant men som det verkar har Theodor lyckats med detta uppdrag själv. Hoppas. Däremot antar jag att det inte går att göra någonting åt nappen. När han somnar spottar han själv ut den men om han sen vaknar till somnar han inte gärna om utan nappen i munnen. 
En annan sak jag har funderat över är om vi eventuellt ska låta Theodor börja sova i eget rum. Jag vaknar av minsta lilla rörelse, snarkning eller gnäll från mini och många gånger är jag där av ren reflex. Jag tror att alla skulle få bättre sömn och någon gång måste vara den första. Dock känns det lite läskigt. Ska min lilla ärta sova i eget rum, redan. 

Theodor har precis somnat och jag har dukat fram en stooor frukost. Smörgåsar med ost, skinka, keso, tomat och citronpeppar (ett måste), hallon kesella och ett glas granatäpple juice. Det var längesen jag åt en ordentlig frukost. Ljusen är tända och snön ligger som ett tunt täcke på marken (när hände det liksom)






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?