En sista gång
Vardagsliv

Amning är som känt ett hett ämne men att så många av er är snabba att påpeka på hur jag valt att göra när det kommer till frågan är ofattbart. Alla är olika och alla fungerar olika. Jag gör det som känns och är bäst för mig och min bebis. I 5,5 månader har jag helammat men väljer nu att enbart amma på natten. Detta för att inte lägga energi på att bli av med mjölkstockningar, feber och knölar i bröstet. Det finns mycket roligt och positivt med att börja ge barnet mat, vi kan numera äta frukost/lunch/middag tillsammans, vi får se alla reaktioner på dem olika smakerna vi ger till honom och vi väcker en nyfikenhet hos Theodor. Modersmjölk är det absolut bästa ett barn kan få men inte till vilket pris som helst. En välmående mamma är en välmående bebis. Om ni nu kan koncentrera er på det som fungerar bäst för er så kan jag fokusera på vårt. 
 
Sinni:
Min undran är om du slutar amma för din egen skull så att du kan ha speciella kläder eller för din sons skull så att han får det bästa en mamma kan ge?
 
Svar:
Att du ens frågar visar på att du inte läst mina tidigare inlägg. Jag känner att jag egentligen inte borde svara på denna kommentar men du verkar vara nyfiken på min amning och har lagt ner tid på att kommentera. Jag kommer att sluta amma dagtid då jag fått 3 mjölkstockningar på bara två månader, detta resulterade i att jag låg med 40 graders feber i flera dagar och inte orkade ta hand om min bebis. Tiden med honom är viktigast så vi trappar ner på amningen dagtid och håller oss till nattamning. Alla är olika men detta fungerar för oss! Jag skrev lite på skämt att det ska bli skönt att kunna ha på sig vilka kläder jag vill nu när vi ändå ska sluta. Där sätter vi punkt.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?