Tidig morgon
Vardagsliv

Godmorgon vänner, jag gissar på att många av er precis vaknat och ligger i sängen och skrollar igenom mobilen. Här hemma gjorde vi morgon för länge sen. Igår fick jag upp hoppet om att vi hittat rätt i nattrutinerna igen men tji fick jag. I natt vaknade Theodor fyra gånger och skulle upp redan vid 05.30. Egentligen har jag inga problem med att kliva upp tidigt, dagen blir så mycket längre då, men att vakna ca varannan timme är ingen hit. Dessutom är jag inte helt frisk ännu så det blir extra kämpigt. Jag får glädja mig åt att det förhoppningsvis bara är en fas och att även vi ska hitta rätt. 
Jag tog faktiskt upp det med vår barnmorska på bvc i torsdags. För att inte hamna i några dåliga vanor (vilket jag är rädd för) ska vi ha koll på klockan och inte ge honom mat oftare än var tredje timme under nattetid just för att han så småningom ska vänja sig vid att sova hela nätter. Hittills är det omöjligt!
 
Vad gäller dagens planer tar vi det lite som det kommer. Jag vill göra en grundlig städning av altanen (det blev väldigt mycket fläckar efter dopet) och eventuellt moppa golv inomhus. Vi får se vad bebis tillåter. Granngården har annordnat med en loppis och det kliar redan i fingrarna trots att förväntningarna är låga. Jag älskar loppmarknader och lyckas nästan alltid komma hem med något fynd. 
 
Bebis detaljer.
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?