Tre hektiska dagar
Theodors dop 130914

Det har varit tre hektiska dagar, därav tomt på inlägg. I lördgas döpte vi vår son och det var ett fantastiskt vackert och otroligt lyckat dop. Jag kunde inte behärska mina tårar och satt med näsduken under ögat mest hela tiden. Vi har en väldans massa bilder från dopdagen som jag kommer att publicera tillsammans med beskrivande inlägg.
Min tanke är att dela upp inläggen i tre delar, i kyrkan, fikat/festen och presenterna. Redan månader innan dopet ägde rum bestämde vi oss för att vi inte ville ha ett traditionellt dopfika i lokal. Vi ville att alla skulle minnas denna lyckliga dag och firade därför med både fika och fest ute på vår gräsmatta. Då vi var väldigt många, närmare 70 personer, som firade Theodors dopdag låg det mycket planering bakom. Mer om det i inlägget om fikat/festen. 
 
Att vistas i kyrkan är väldigt känsloladdat för mig. Oavsett om jag är på begravning, bröllop eller dop får jag en speciell känsla i hela kroppen när klockorna ringer. I lördags var det däremot enbart glädjetårar som rann ned för kinderna.
 
Nu är vi utvilade och redo för en ny vecka. Dagarna innan dopet var det precis som om att Theodor visste att något stort skulle hända. Han vaknade varannan timme under nätterna och somnade flera timmar senare än vanligt. Men efter alla intryck sover han nu precis som vanligt. Tack och lov! 
 








NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?