Platserbjudande
Theodor 1år-1,5år

Nu står vi verkligen inför ett tufft beslut. Igår fick jag ett mail där det stod att vi fått ett platserbjudande till Theodor som ska börja på förskola efter sommaren, det är tanken iaf. Vi klickade oss vidare och där stod jag med tom blick. Vi har fått vårt tredjehandsval, det val som vi bara fyllde i "bara för att". Både förstahandsvalet och andrahandsvalet är två favoriter och vi hade blivit glada över vilket som men nu med facit i hand känner jag mig mållös. Inom tio dagar måste vi ha bestämt oss. Antingen tackar vi Ja och behåller vår plats i kön i väntan på förstahands- eller andrahandsvalet. Eller så tackar vi Nej och behåller vår plats i kön eller helt enkelt accepterar antagningen. Sist jag pratade med jobbet bestämde vi att jag ska komma tillbaka den 7 september men om vi tackar nej till förskoleplatsen vet jag inte när han kommer in.
Hur ser ni på att skola om ett barn två gånger på kort tid? Jag menar, om vi börjar på tredjehandsvalet och sen när vi kommer in på förstahandsvalet skolar vi om honom. JAG HAR BESLUTSÅNGEST! 
 
 



 Malin Lidgren

Med Jamie tackade vi ja till andra handsvalet, dock någon månad innan fick vi svar att vi fått plats på skolan där vi ville in och kön alltid är lång. Så mitt tips är att ha lite is i magen?


Svar: Det är precis det jag är rädd för. Att vi ska skola in Theodor på tredjehandsvalet och att han bara dagarna efter ska komma in på förstahandsvalet. Tusen tack för ditt tips! Vi har valt att ha is i magen och hålla tummarna för att han kommer in på första eller andrahandsvalet :) Kram
Sandra



URL:


 Carro brodin

Izabelle kom in på andrahandsvalet, jag skolade in henne osv och ju längre tiden gick ju mer fruktansvärt ställe var det. Efter typ 5 månader så fick jag besked om att hon kommit in på förstahandsvalet. Det var ingen tvekan om att säga ja! Omskolningen gick toppen och izabelle började trivas väldigt snabbt, det var inga problem alls. Så mitt råd till dig och Daniel är att ha is i magen, finns kanske nån som tackar nej så att nu får chansen till det ni vill ha. Annars skolar ni in honom och inväntar tills ni får den förskolan ni vill ha! :) sen beror det såklart på individen, hur man anpassar sig, hur man är bland andra osv :)

Svar: Vi valde tredjehandsvalet mest "bara för att". Det känns inte alls bra och magkänslan säger att vi ska vänta. Jag vill inte behöva skola in Theodor på tredjehandsvalet för att han sen kanske bara dagarna efter ska komma in på förstahandsvalet. Tusen tack för ditt tips! Då jag fortfarande har föräldradagar att ta ut väljer vi att ha is i magen och hålla tummarna på att han kommer in på första eller andrahandsvalet :) Kram
Sandra



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?