Ur arkivet - Två veckor
Min andra graviditet

Idag var det två veckor sedan jag plussade. Vi har berättat för de allra närmsta och i morgon, onsdag 150513, ska jag på ett läkarbesök för att kontrollera mitt sköldkörtelvärde. Med Theodor åt jag Levaxin och jag vill försäkra mig om att värdet ser bra ut. På onsdag om en veckan ska vi på ett VUL för att se det lilla livet och förhoppningsvis ett pickande hjärta. Graviditeten har blivit mer påtaglig med både illamående och trötthet. Tröttheten stör mig mest då jag blir irriterad på små saker och inte har samma ork. Brösten ömmar inte som de gjorde med Theodor och det skrämmer mig lite. Jag vet att varje graviditet är unik men jag kan inte undvika att tänka på det värsta. En vecka i Turkiet kommer att göra mig gott.
 
Detta skrev jag alltså i ca graviditetsvecka 6. Jag minns hur nojig jag var över att brösten inte ömmade och att illamåendet inte var lika påtagligt som med Theodor. När jag väntade Theodor kunde jag få en illamåendeattack och behövde genast spy. Detta hände inte ofta men det hände. Desto längre denna graviditet går desto mer ömmar och växer brösten och illamåendet har legat i bakgrunden. Idag är vi i vecka 19 (18+5) och på onsdag väntar RUL. 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?