Årets personliga julkula
DIY

På Pinterest kom jag över detta ljuvliga julpyssel som utförs tillsammans med ditt/dina barn. Dock var det krångligare att utföra och pilligare än jag trott. Resultatet blev däremot precis som jag hoppats på. Till en början trodde jag att det skulle fungera med julglaskulor och sedan någon fin färg som Theodor skulle få göra ett handavtryck med. Där hade vi fel. Färgen fastnar nämligen inte på kulan och det blir kladdigt. Att rekomendera är att du utför detta pyssel tillsammans med någon som kan hjälpa till med att trycka barnets hand mot kulan. Jag och Josephine hjälptes åt. Kom ihåg att vara försiktiga då detta är glaskulor som lätt kan gå sönder.
 
För att genomföra detta pyssel behöver du ofärgade glasjulkulor (finns att köpa hos panduro). Jag köpte 4-pack för att kunna ge bort till den vi ska fira jul hos och göra några i olika färger. Embossing ink pad, Embossing powder, heat tool och tillsist valfritt distress glitter. Själva processen kallas embossing och produkterna finns att köpa hos bla. pysseltagen.se.
Embossing ink pad är en stämpelplatta som du stämplar på barnets hand och sedan läggs handen mot kulan. Därefter häller du på embossing powder på avtrycket och om du är nöjd värmer du detta avtryck med värmeverktyget som liknar en hårfön. Om du skulle vara missnöjd med avtrycket torkar du bara av det med en våtservett INNAN du värmer avtrycket. Pudret och stämpelavtrycket smälter samman och bildar ett "klister" av värmeverktyget som du sedan häller ditt glitter på. Klart. 
Dock kommer det glitter även runtom på kulan som jag torkade bort med blött papper och våtservetter. 
 
 
 
 


 angelicasvarld.blogg.se

såååå fina!!

PS - du missar väl inte att tävla i min härliga julkalender med priser för tiotusentals kronor !!



URL: http://angelicasvarld.blogg.se/


 Malin Wederberg

Vad fint :D



URL: http://darksess.com/


 Skogsraah ☾

Vilken fin idé :)



URL: http://skogsraah.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?