Årsresumé April-Juni
Årsresumé 2014

April - Månaden då ärtan i magen är beräknad. Månaden som skulle förändra våra liv för gott var äntligen här. April började som vilken vanlig månad som helst men med ett extra pirr. Jag gick på bloggevent för bland annat Veet Easy Wax och The Body Shop tillsammans med Ida som har kommit att bli en nära vän. Det var i april som vi båda träffades med fina kulor till magar och med bara en vecka mellan bf. I barnkammaren var allt på sin plats och det enda som fattades var bebis. Altanen stod i fokus och även den hann bli klar. Jag agerade modell för klädmärket mamalicious och kunde synas på campadre.com. Vi firade påsk på Värmdö och efter helgen blev vi tre. 21 april 2014 är datumet då vi blev föräldrar. Tänk att nu få hålla dig i handen, pussa dig och överrösa dig med kärlek. Dessvärre slutade förlossningen i en operation och efter följder av sjukhusbesök las jag in.
 
 
Maj - Stolta föräldrar visade vi upp dig för världen. Familj, släkt och vänner kom på besök och vi blev bortskämda med presenter. Vi presenterade dig som Theodor Henrik Hedgren men än var det svårt att ta in att du var vår. Fem veckor efter förlossningen opererades jag en andra gång och äntligen skulle jag komma att bli hel igen. Jag kunde hålla dig utan att få ont och jag kunde återhämta mig efter det fysiska och psykiska min kropp utsats för. Jag fick ork att lämna hemmet och kunde närvara vid ännu en blivande mammas babyshower. Sommaren började ta fart och vi hängde mycket vid poolen.
 

Juni - En planerad tjejkväll och utgång ägde rum och jag har nog aldrig känt sådan hemlängtan som jag kände den kvällen. Kul hade vi men allt bök med bröstpump osv fick det att dröja tills nästa gång. Theodor blev en stolt gudson till Mika och Lisette som sa JA på förfrågan. Vi firade en ovanligt kall midsommar med nära och kära och bar fina kransar. Min gammelfarmor begravdes i Sollentuna och med stor saknad tog vi avsked. Sommaren innebar mycket mammaträffar och inte minst en STOOR barnvagnspicknick i Humlegården. Therese tog studenten och vi förevigade Theodors små fötter med hjälp av lite färg. 
 


 Tanja

Din förlossning verkar inte ha varit rolig=(. Har du skrivit förlossningsberättelse som man kan läsa?

Svar: Tvärt om, min förlossning var helt underbar! :)Dock råkade jag ut för komplikationer efteråt som var av den värsta smärta jag upplevt. Och då har jag ändå fött barn! Du kan läsa om både komplikationerna och min förlossning under kategorin förlossningen / efter förlossningen. Kram
Sandra



URL: http://tanjaselma.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?