Första natten i eget rum - katastrof!
Theodor 7mån-10mån

Idag har varit en tuff dag. Både jag och Theodor har varit utmattade efter nattens alla uppvak. Igår påbörjade vi nya läggningsrutiner och Theodor ska numera sova i sitt rum. Ja, det är tanken iaf. Efter mycket om och men fick vi honom att somna vid halv tio i SIN säng i SITT rum. HALV TIO !! Han vaknade fem gånger under natten och när klockan slog halv 4 orkade jag inte mer och bar in honom till oss. 07 klev vi upp och 08 började det borras och proppas hos grannen. 
För att han lättare skulle somna ikväll gjorde jag allt i min makt för att han endast skulle sova en gång på förmiddagen idag. Sagt och gjort, Theodor har endast sovit i 45 minuter vid tio men inte blev det lättare för det. Istället har jag haft en trött och gnällig unge som inte vill göra annat än att vara i famnen. Tur att syster spenderat större delen av dagen med oss.
Det var inga problem att lägga Theodor efter kvällsgröten och han somnade genast. Däremot vaknade han efter en timme och där är vi nu. Jag och Daniel har turats om att försöka få honom att somna om. Jag sjunger och nynnar, Daniel hoppar ned i spjälsängen och gör honom sällskap, jag vaggar och dansar. Mellan varven samlar jag kraft för att själv inte bryta ihop. Det tuffaste jag vet är att se min bebis vara ledsen. Kom gärna med tips om hur ni fick era små att sova i eget rum. 
 
 MiniTheodor.
 
Uppdatering - Daniel lyckades! Han pratade lågt med Theodor tills han slumrade in. Vi tror att Theodor är "rädd" för att vi ska förvinna och därmed inte kan komma till ro. Nu ber jag till högre makter att denna lilla kille kommer att sova längre än en timmes intervaller. 


 Emilie

Vi kämpar också för fulla muggar! Vetetusan dock hur det ska gå, Alba vaknar väldigt lätt på natten och då vill hon bara vara nära mig, så att ha henne i sin egen säng är typ omöjligt. Nu har hon klarat 2 nätter utan att snutta på mig, så om några dagar ska vi nog försöka oss på att ha henne i sin säng igen. Känns så hopplöst bara, hon blir så ledsen och jag vet inte hur jag ska göra för att hon ska känna sig helt lugn och trygg ensam i sin säng även om jag är precis bredvid!

Svar: Det är så S V Å R T! Hur gör man liksom? Vi gav upp och Theodor får fortsätta att sova mellan oss. Dock sover han numera jätte bra och är inte alls lika lättväckt som tidigare. Allt går väl i perioder I guess. Kram och ett stort lycka till!
Sandra



URL: http://emilies.blo.gg


 Tanja

Jag sov på en madrass nedanför spjälsängen ett tag när vi skulle vänja vår son. Då var jag där hela natten och sen hörde jag honom direkt han började snurra rundor så jag var snabb på att somna om honom igen. Flyttade in till mitt sovrum igen den natten jag vakande fler gånger än honom! hehe=) Lycka till!

Svar: Tack för dom fantastiska tipsen. Dock gav vi upp :( Theodor fortsätter att sova mellan oss men numera sover han jätte bra. Jag vet att det inte blir lättare men vi väljer att skjuta upp kampen..Kram
Sandra



URL: http://tanjaselma.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?