Inte utan min snutte
Theodor 10mån-1år

Idag gjorde jag någonting som jag bävat inför länge. Theodors snuttefilt behövde en omgång i tvättmaskinen. Hur kommer han att reagera på den nytvättade lukten? Kommer den att kännas annorlunda? Dessa frågor fick jag inte svar på ikväll då jag helt missbedömde tiden. Inför varje sovstund eller nattning behöver Theodor sin snutte för att snabbare komma till ro. Han vill även ha den när han är ledsen, har gjort sig illa eller vill mysa. OCH JAG SATTE PÅ ETT EXTRA LÅNGT TVÄTTPASS! Ni förstår katastrofen. Daniel tog kvällens nattning (tajming) och fick kämpa med att få lilleman att acceptera en helt vanlig filt. Theodors snuttefilt är en gallfilt (inte alls gosig och skön) vi använde mycket i somras för att skydda honom mot solen vid bla. amning. Nu sover han iaf och snutten ligger bredvid för att lugna vid eventuella uppvak. Tänk den dagen då han ska sluta med napp!






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?