Läkarbesök
Vardagsliv

Igår var jag på ett inbokat läkarbesök för att kontrollera mitt sköldkörtelvärde. Under graviditeten med Theodor åt jag levaxin mot sköldkörteln och med jämna mellanrum bör det kollas upp. Min egen vårdcentral bad mig att ringa till någon annan då dem inte kunde ta emot mig, så nu står jag skriven på en husläkarmottagning i Sundbyberg. Det finns en anledning till att Kungsängens vårdcentral är rankad topp tio bland sämsta vårdcentraler i Stockholms län. Jag blev otroligt väl bemött och noggrant gick de igenom mitt bekymmer. På vägen upptäckte hon att jag hade väldigt lågt blodtryck, 90/50 (ärligt talat säger det mig ingenting), och vi tog även blodprover för det. Jenny följde med på besöket för att underhålla Theodor i deras fina avdelning för barn.

Lunch åt vi tillsammans med mamma på Ikea innan vi for till Jakobsberg centrum för att höra hur min förlovningsring ligger till. Har jag berättat det förresten? Att en diamant har lossnat? En ring för så många tusenlappar bör, enligt mig, hålla i mer än två månader. Ringen är på deras verkstad och förhoppningsvis får jag en ny. Innan jag och Theodor packade in oss i bilen för att åka hem stannade vi hos moster Jenny på mellanmål och jordgubbar med vaniljvisp. SÅ GOTT! Kvällen spenderade vi på en lokal restaurang för ett stort firande. Mer om det i ett eget inlägg. 

Nu ska jag avnjuta ett långt bad efter att ha fått sovmorgon. Mina killar är snälla idag. 








NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?