Mvc besök
Min andra graviditet

Idag var jag på mitt andra mvc besök bortsett från inskrivningen. Min barnmorska har varit sjukskriven en längre period och jag har haft oturen att få gå till olika barnmorskor varje gång. Även nästkommande tid blev inbokad hos en annan. Det spelar inte mig någon större roll, däremot kan det komma sig att de olika barnmorskorna mäter magen olika, enligt bm som jag gick till idag. Detta resulterade i att jag från att ha legat på mittenkurvan hamnade på den undre kurvan. Sist låg sf måttet på 23 och idag, fem veckor senare, låg det på 24-25. Med Theodor följde jag kurvan fint utan avvikelser. Barnmorskan talade om för mig att det inte var något att oroa sig över då de mest troligt mätt annorlunda och att hjärtljuden lät fint. Lillasyster var först väldigt livlig i magen och det var svårt att mäta hjärtslagen rättvist men efter en liten stund lugnade hon ner sig och barnmorskan mätte 147 fantastiska slag. 
 
En trött pappa och en trött Theodor.
 


 Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

så söta bilder





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?