DIY GLITTERBOKSTAV
DIY

Finns det något så fantastiskt som sociala medier när man kan finna inspiration i alla dess olika slag. På instagram, ni följer väl mig där @sandralundqvist, kom jag över detta fantastiska DIY pyssel och var tvungen att testa. Jag gjorde en budget variant för att se om jag skulle kunna få ett lika bra resultat som jag föreställt mig. 
Det jag använde mig av var en träbokstav, ett lim som blir transparent vid torkning, glitterflarn, ett tjockare papper, tunn dubbelhäftande tejp på rulle och en kartongbit. Allt från panduro (bortsett från kartongen).
 
Börja med att klippa papper och kartong i två lika stora kvadrater, tejpa fast pappret på kartongen med dubbelhäftande tejp (jag undvek att limma fast pappret för att slippa ojämna buktande ytor) och limma därefter bokstaven på pappret. Låt torka. Sprid ut lim på hela bokstaven, var noga med att täcka hela ytan, och häll därefter på guldflarn. Låt torka. Klart. 
Den totala summan av detta pyssel blev 60 riksdaler plus den dubbelhäftande tejpen (också från panduro) som jag redan hade hemma. Det gick snabbt, var roligt och resultatet blev över förväntan. 
 
Ett annat alternativ till detta pyssel är att använta en canvastavla som man målar och limmar fast bokstaven på. Det ska jag prova när jag gör prinsessans bokstav. Dock något dyrare. 
 
 
 
 
 Självklart gjorde vi en bokstav till Theodors kusin Maximilian. 
 
 
 


 felicia

åh så snyggt!! det är så kul med pyssel, ännu mer kul när man kommer över materialet för en liten peng! inspirerande! :)

Svar: Tack snälla :) Det är det bästa! Billigt ska det vara! Fin blogg du har :)Trevlig kväll
Sandra



URL: http://hemmahosfelicia.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?