TJUGOTRE.
Min andra graviditet

Vi befinner oss i graviditetsvecka 23 (22+6) och i morgon kliver vi in i vecka 24. Veckorna susar förbi i samma takt som liten i magen växer. Barnet beräknas nu vara 20 centimeter långt från huvud till stjärt och väger ca 500g. Nytt för denna vecka är att jag kan känna tydliga sparkar och buffar även när jag sitter och står. Tidigare var det främst i liggande position jag kände rörelser. Än har jag inte köpt något till liten men i morgon funderar jag på att inhandla mitt första pyssel. Självfallet blir Theodor inte utan.
Vi velar just nu om vi ska göra en mini tjejdel i Theodors rum eller enbart göra en mysig hörna i vårt sovrum och låta Theodor ha sitt rum tills det blir mer aktuellt. Hur har ni gjort?
 
Graviditetsmage i vecka 23 (22+5).
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?