Svar på frågestund
Vardagsliv

Karolina - Jätte härlig blogg! Jag har nyligen hittat hit och fastnade direkt. Du och Daniel verkar ha en väldigt bra relation. Kan du inte berätta mer om den? Hur är ni som par och hur ser en vardag ut hos er? Trevlig påsk
 
Svar - Tusen tack, vad glad jag blir! Vad roligt att vår relation uppfattas som bra även här i bloggen. Förhållandet är i en väldigt fin period just nu och bortsett från vardagsgnabbet håller vi sams och har roligt tillsammans. Daniel är min bästa vän och trots att jag är duktig på att gnälla på onödiga ting älskar jag honom av hela mitt hjärta. I vårt förhållande är jag den som styr och ställer när vi ska iväg, ser till så att middagen är planerad, skötväskan packad och lägger fram kläder till barnen. Jag är den mer kontrollerande personen medan Daniel tar det lite för vad det är. Vi kompletterar varandras olikheter och ser det bästa hos varandra men även vi har grå dagar. Jag blir lätt stressad och är långsint, jag vill prata om "problemet" medan Daniel vill släppa och gå vidare.
 
Vardagen med två barn fungerar bäst med rutiner och där är vi nu. Mycket går på rutin med tider och förskola men på helgerna är vi alla uppe lite längre, äter när vi är hungriga och åker på utflykter. Jag älskar när hela familjen är samlad och vill ta vara på varenda minut. Hoppas du hade en fin påsk!
 
Anonym - Hur fungerar det med hund och två barn? Han är så söt :)
 
Svar - Det fungerar men jag skulle ljuga om jag skrev att jag aldrig har tänkt tanken på hur mycket lättare dagarna skulle vara utan hund. Måns är en familjemedlem och stannar i familjen men han är en väldigt speciell hund. Jag har tidigare skrivit om de olika hundpsykologbesöken och hundkurserna vi har gått utan vidare resultat. Måns är väldigt stressad, skäller något fruktansvärt vid hundmöten om jag inte är stenhård och skäller när det plingar på dörren. Tänk er stressmomentet att ha en ulltuss som flåsar, snurrar runt och springer fram och tillbaka när vi ska iväg, tänk er att gå med vagnen när det kommer en flock av hundar och föreställ er hur det är när barnen precis har somnat och någon plingar på dörren. Lite så. Det finns mycket som är positivt med hund och Måns är världens snällaste men under småbarnsåren är det tufft.
 
Sofia - Hej! Det är roligt att följa dig :) ser att du har varit inne hos mig på instagram och gillat mina fotostenar. Jag blev också tvåbarnsmor i januari, och jag undrar hur du och Daniel delar upp ansvaret med barnen under dagarna då han jobbar och inte jobbar? Jag är imponerad över att du uppdaterar bloggen så ofta som du faktiskt gör :) kram på dig!
 
Svar - Hej Sofia! Vad roligt att du tycker om min blogg. Skriv gärna vad du heter på instagram så att jag kan gå in och kika igen. Ett stort grattis till er och till det nya tillskottet. Vi delar upp ansvaret mellan barnen väldigt bra både på vardagar och på helger. Det är någonting som har kommit med tiden och det behövs för att orka. Det har fallit naturligt att Daniel tar fler läggningar med Theodor, går in till honom när han vaknar på natten (på helgerna), byter Theodors blöjor och busar lite extra. Jag gör så gott jag kan men Alva-Li hänger oftast med mig och när Daniel är hemma är han den roliga föräldern. Medan Daniel arbetar lämar och hämtar jag på förskolan, sköter hushållet, tvättar, städar, går ut med Måns och det är oftast jag som handlar och lagar mat. Tiden Daniel har med barnen är värdefull och vi ser hellre att han leker med Theodor och umgås med Alva-Li när han är hemma än att hänga tvätt.
 
Jag avsätter tid för bloggen när barnen har somnat eller om jag får någin minut över under dagarna. Kram
 
Anonym - Hej Sandra! Jätte trevlig blogg! Måste bara säga att din kille är sjukt snygg! Har följt din blogg i ca 3 år och tycker att du gör ett jätte bra jobb!
 
Svar - Haha, tack älskling!
 
Anonym - Va fick dig att börja blogga?
 
Svar - Det som fick mig att börja blogga var en Thailands resa 2010. Jag och mitt ex var i Thailand i tre månader och jag skapade bloggen för att vänner och familj skulle kunna följa vår vardag. 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?