Hormonpåslag
Vardagsliv

Båda barnen sover och jag är precis hemkommen från en tjejkväll i centrum. Dessa träffar är guld värda, speciellt dagar som denna. Jag har haft en fin dag tillsammans med Jennifer, Mikaela, Tilde och barnen men ändå har jag haft en nedstämd känsla i kroppen. Theodor började morgonen redan klockan 05.30 med att testa mitt tålamod och gnällde på precis allt i tre timmar innan förskolan. Efter lämning tog jag en promenad hem till Jennifer och på väg dit gick Måns mig på nerverna när han drog och skällde i kopplet. Jag har fått alldeles för få timmar sömn och min kropp är full med hormoner. Ni vet känslan av att vilja stänga in sig i garderoben och bara gråta en skvätt? Inte? Lite så känner jag i alla fall nu.
 
I morgon har jag tid för spiralinsättning och jag börjar bli riktigt nervös. Gör det ont? Hur känns det efter? Som ni vet sedan tidigare vill jag, om möjligt, ha ett tredje barn och spiralen bidrar nog en hel del till min nedstämdhet. 
 


 Frida

Förstår precis din känsla, den kan vara riktigt jobbig! Tur att du fick avsluta dagen på ett mysigt sätt :)
Jag lät sätta in en spiral i vintras och det gjorde inte ont alls att sätta in den, däremot kändes det som rätt starks förvärkar som höll i sig konstant det första dygnet. Mest obehagligt men gick sedan över efter det dygnet, efter det har jag varit helnöjd :). Kram Frida

Svar: Hur länge efter att du fött barn satte du in den? Jag är SÅ nervös! Tur i oturen att jag tog fel på min tid och ska dit nästa tisdag i stället. Jag kommer att förbereda kroppen med alvedon innan! Tack för ditt svar finis, kram
Sandra



URL: http://fridapettersson.com


 Anonym

Fick precis som du mitt andra barn för drygt 3 månader sedan. Och idag var det dags för att sätta in spiral. Kan lugna dig med att det knappt kändes. Hade dock laddad med värktabletter innan. Tips! Lycka till!

Svar: Tusen tack för ditt svar! Nu känns det lite bättre och jag kommer definitivt att ta en alvedon innan jag har tid. Hoppas det känns lika lättsamt för mig som det gjorde för dig! Kram
Sandra



URL:


 Frida

Jag satte in den när min dotter var 18 månader, så något längre tid än vad det blir för dig, men det gick jättebra under själva insättningen och jag tror det blir samma för dig! Det gjorde inte ont alls men stack till en sekund när hon förde in den. Du kommer fixa det galant men ta värktabletter i samband och efteråt eftersom man kan få mensvärk, och den är ju onödig att känna ☺️. Skönt att du fick tiden ändrad så du kan förbereda dig, men det kommer gå så bra ska du se! Stor kram Fina du och lycka till.



URL: http://fridapettersson.com





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?