Recept kycklingpasta
Vardagsliv

Min kropp skriker efter socker och framförallt efter coca cola. Att minska på sötsaker och börja äta mer medvetet var ett beslut som inte togs en dag för tidigt. Återigen vill jag inte gå ned i vikt utan jag vill ta hand om min kropp även på insidan. Idag åt jag rester från häromdagen, en gudomlig kycklingpasta, men halverade portionen och la till blandsallad, tomater, keso och hembakat fröknäcke.
 
Till 4 port.
4 kycklingfiléer
5 dl grädde
Chilisås
Timjan
Salt
Peppar
Riven ost
Tagliatelle
 
Dela kycklingfiléerna på två och stek färdiga. Krydda med salt och peppar och lägg i en ugnssäker form. Koka upp grädde och häll i ca 1/4 flaska chilisås (stor flaska). Tillsätt salt, peppar och MYCKET timjan. Smaka av. Häll såsen över kycklingen och strö sedan över riven ost. In i ugnen på 225 grader tills osten fått färg. Servera med tagliatelle. 
 


 Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

mumms


 Matilda Berlin

Åh vad gott det lät!



URL: http://matildaberlin.blogg.se/


 rememberthiis.blogg.se

Ohh ser himla gott ut :)



URL: http://rememberthiis.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?