Att natta två barn
Vardagsliv

Godmorgon vänner,
Hoppas ni har sovit gott och fått en fin start på denna onsdag. Jag har sovit oroligt och drömt en massa men trots det känner jag mig utvilad. Idag lämnade jag Theodor på förskolan och nu ligger jag och lillan nedbäddade i sängen igen. Jag nämnde tidigare att vi lyckats komma fram till tre favoritnamn, glöm det. Nu är vi tillbaka på ruta ett och googlar namn för fullt.

Än har jag bara behövt natta båda barnen samtidigt en gång. Theodor ropade efter mamma och lillan behövde ammas. Jag satte mig i Theodors säng med lillasyster vid bröstet. Inget tjaffs och efter en stund somnade Theodor. Men jag vet att det inte alltid kommer att gå lika enkelt. Tänk om lillasyster inte är nöjd vid bröstet, och för att inte tala om när hon inte längre ammas, om hon är kinkig och Theodor inte kan komma till ro eller om Theodor vill ligga nära utan lillasyster. 
 
Jag behöver era bästa tips för att lyckas med en nattning med två barn. Snart är det ett faktum om Daniel inte är hemma och jag vill slippa en katastrofläggning i den mån jag kan. Hur gör ni?
 


 Frida

Hej, vilken fin blogg och söta barn :D
Jag har själv en dotter på 10 månader :D
kul att läsa andras mamma bloggar.
Ha en fin dag! kram



URL: http://svenssonfru.blogg.se


 Mallan

Hej!
Jag har oxå två barn, storebror Ted som fyllde 2 år i söndags & lillasyster Tessy som är ca 2,5 månad (född 25/10-15), så våra barn verkar vara hyfsat jämngamla.
Har precis samma problem som dig, hur nattar man två barn själv?! Sambon jobbar kväll 2 veckor i månaden & åker då till jobbet lagom tills Ted ska hämtas på dagis (13.30) & kommer sen hem runt 00.30. I början hade jag alltid min syster, mamma, sambons mamma eller en kompis hemma hos oss när det var dags att laga mat, äta, bada & natta för kvällen. Men nu har jag gjort det fler å fler gånger själv.
Det brukar bli lite olika beroende på vad Tessy är på för humör & hur trött Ted är. Oftast försöker jag amma Tessy samtidigt som jag läser en saga, samtidigt som jag stryker honom över håret eller "buffar" i rumpan (han har väldigt bestämda åsikter där med vad jag ska göra). Är Tessy trött kan jag försöka amma henne innan jag nattar Ted i hopp om att hon ska somna så att jag kan natta honom i fred. Men ja, det är ett pusslande!



URL: http://mammamn.blogg.se


 Sophia

Eric jobbade natt varje helg förut och jag nattade alltid båda barnen själv, jag brukade antingen lägga mig ner i sängen och bjuda in c till att gosa med lillasyster eller så fick han ligga i sängen själv medans jag vaggade den lilla ståendes precis brevid. Var också superorolig för hur det skulle gå men det gick super, han förstod att någon annan också behövde hjälp så kommer nog gå galant för dig med:) idag väljer jag oftast att natta båda själv så att Eric kan städa ist;)



URL:


 Http://jenlen.blogg.se

Hittade precis din blogg. Grattis till lilla dottern. Vi har en son på lite mer än 1 och 1/2 är och han ska få en lilla syster nu i april månad. Mysigt men så nervös hur de ska bli med 2 små. Men jag kommer ju inte va ensam om det ❤



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?