Middag för fyra
Vardagsliv

Sakta men säkert börjar rutiner och vardagspusslet falla på plats. Hittills har vi inte fått känna på stressen över att familjen har blivit större och sömntimmarna färre. Lillasyster sover hela nätter och jag får väcka henne (läs JAG väcker henne!!) vid 07.30 för att undvika bröstläckage. Theodor är inne i en helt underbar fas där munnen går i ett, skrattet kommer var och varannan minut och sömnen har aldrig varit såhär bra. Efter att vi flyttade in honom till sitt rum har han sakta men säkert börja sova bättre och kommer tassande in till oss någon gång på morgonkvisten för att somna om i ytterligare några timmar. Jag är säker på att jag kommer att få äta upp allt det jag skrivit ovan inom en snart framtid.
 
Vi har som tidigare nämt umgåtts väldigt mycket med nära och kära sedan vi kom hem från förlossningen och blivit bortskämda med middagar. En favorit på menyn är denna goda räkpasta som Lisette bjöd på. Räkor, pasta och vitt vin. Dock har jag bara smakat en klunk vin innan cola suget snabbt tar över. Missförstå mig rätt, givetvis bör alkohol förtäras med aktsamhet eller inte alls under amning. Däremot är det "okej" enligt bla. livsmedelverket att ta 1-2 glas. Läs mer om det HÄR.
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?