En situation
Vardagsliv

Idag har vi hängt på leklandet från öppning till eftermiddag. Jag har, likt många andra föräldralediga, inte full koll på dagarna och vi missade helt att det var sportlovsvecka och därmed mycket folk. Ingenting som störde oss och de hade lyckligtvis anordnat med gratis proffsfotografering för barnen och fiskdam. Fotografen var otroligt duktig och fick både Theodor och Alva-Li att le stort. Om två veckor får vi se resultatet och vi får välja en bild att få gratis, jag känner på mig att jag kommer att få svårt att välja bara en bild och istället köper det stora paketet.

Det inträffade en situation idag som gjorde både mig och mitt sällskap fruktansvärt irriterade. Inne på småbarnsavdelningen (barn 0-3 år) spydde en flicka plötsligt rakt ut på golvet. Mamman som inte ser insidienten med en gång kommer efter en liten stund springandes och torkar upp spyan. Hon nämnde något om att dottern åt fil till frukost och att det "förhoppningsvis" inte var någon fara. Vi övriga föräldrar reagerade snopet och chockerat på mammans beslut om att dottern fick leka vidare som om att inget hade hänt. Vi alla vet att det är influensatider och för att inte chansa eller oroa andra hade jag åkt hem, håller ni med?



Detta har Theodor pysslat ihop på förskolan.


 Emma

Tycker absolut de borde åkt hem, man vet ju inte där och då vad orsaken var! Hade det hänt oss hade vi åkt.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?