En vecka utan planer
Vardagsliv

Äntligen har jag en vecka utan planer framför mig. Många gånger räcker tiden inte riktigt till åt mycket mer än de vardagliga rutinerna. Kliva upp med barn, förbereda inför förskola, rasta hund, amma, handla, städa, tvätta, amma, förbereda mat, hämta på förskola, laga mat, amma, natta osv. Någonstans mellan amning och handling vill jag även klämma in en dusch, mysa med Alva-Li längre än de korta amningspauserna vi får och skriva till er. Kalendern är ständigt full och det är en påtaglig stress som knackar på axeln. Ofta är det en positiv stress men gränsen är hårfin, detta har jag skrivit om tidigare.
 
Theodor bestämde sig för att kliva upp strax innan 05.30 och jag valde att inte ta "försöka somna om kampen". Morgonen var effektiv och jag uträttade alla mina måsten innan klockan slog 08. Idag har jag varit hundvakt åt Wille och har därför haft en extra andledning att gå både till och från förskolan, bortsett från den vardagliga motionen. Juste, jag vill hinna motionera också, apropå texten ovan. Efter lämning gick vi hem till min syster där vi har hängt mestadelen av dagen. Vi åt frukost och lunch tillsammans och tog sedan en kaffe hos Evangelina medan barnen sov i vagnen. 
 


 Fairyland surprises

Härlig bild!



URL: http://fairylandsurprises.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?