Efterkontroll och preventivmedel
Vardagsliv

Båda mina killar ligger vid min sida och snarkar ikapp medan jag ammar Alva-Li. Trots att vi har en 1,80 säng blir det trångt när hela familjen är samlad, men vet ni, jag älskar det. Däremot får vi tänka över huruvida vi skall köpa en större säng lagom till flytt eller inte. Jag röstar för. 

Idag har jag tid på mvc för efterkontroll och det är med blandade känslor jag går dit. Jag är inte orolig för det gynekologiska, snarare tvärt om. Det skall bli skönt att få ett klartecken och kontrollera så att jag har läkt korrekt. Dock känns det främmande att prata om preventivmedel då jag inte har använt mig av något på ca fyra år. Jag och Daniel är oense om barnafrågan och jag ser mig själv som gravid minst en gång till medan han känner sig klar. Jag slits mellan att sätta in en spiral eller använda mig av naturliga medel som natural cykles. En spiral känns verkligen som ett avslut medan natural cykles fortfarande håller hoppet uppe, trots att jag vet om den minimala chansen till att vi försöker bli gravida igen. 






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?