Det lilla
Theodor 2år-, Vardagsliv

Idag har varit en slitsam dag och jag är glad som inte har slitit av mig allt hår på huvudet. Att inte få sova är jag van vid (Theodor har inte sovit en hel natt utan uppvak sedan födseln vill jag tro) men när Theodor varken sover på nätterna eller dagarna blir han otroligt gnällig, tjatig och kinkig (förståeligt). Jag känner mig oduglig som mamma och ingenting jag gör hjälper. Dagen har vi spenderat hemma efter gårdagens sjukhusvistelse och när varken promenad, altanlek, legobygge eller pussel var roligt kunde Daniel inte komma hem mer lägligt. 

Theodor somnade relativt snabbt vid 19 men har nu börjat vakna och Daniel har suttit inne hos honom i 15 minuter och längre kommer det förmodligen att bli. HUR GÖR NI? Sover era barn hela nätter? Vad har ni för läggningsrutiner? Kom gärna med tips för vi behöver sömn!

Det lilla i vardagen är a-o. Daniel såg på mig att jag behövde uppmuntras och tog med Theodor för att slänga skräp. Hem kom den lilla med den vackraste maskros jag skådat. 



 Isabel Halldin

Förstår hur tufft det måste vara att inte få sova. Vi har haft samma kvällsrutiner från början. När klockan börjar närma sig läggdags släcker vi ner, sänker ljudet på tv, byter blöja och sätter på pjyamas, borsta tänderna och på så sätt vet Isadora att det är dags att sova och det har funkat för oss.

Hoppas det vänder för Teo snart. Kram! :)



URL: http://halldinisabel.blogg.se/


 Sofia

Vi sover i samma säng, jag, sambo och noomi som är 4,5 år gammal. Linnéa på 3,5 månader sover i spjälsäng i samma rum som oss. Vi nattar båda barnen samtidigt, mellan 19-20. Vi har tappat hoppet om att noomi ska sova i egen säng eftersom hon vaknar upp hela tiden så det är lika bra att alla sover tillsammans, noomi har inte vaknat upp en gång sedan dess!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?