Pesten
Vardagsliv

Att bära på magsjuka känns ungefär som pesten. Vi isolerar oss, tvättar händerna tills skinnet flagnar och spritar allt vi rör. Nu har dessa 48 timmar efter sista spyan redan passerat för mig men för att vara på den säkra sidan har vi ännu inte träffat några. Både jag och Theodor klättrar på väggarna och nu när orken är tillbaka har vi spenderat dagen i skogen utanför altanen, letat efter insekter, planterat ut våra solrosor vi sått och ätit frukt.
 
Jag hade helt glömt bort att det var förskolans dag i morgon. Lyckligtvis blev jag tidigare i morse påmind och kunde ringa till pedagogerna och meddela att Theodor kommer. Jag läste precis på lärarförbundet om varför vi har förskolans dag (HÄR kan ni läsa mer), vet ni varför?
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?