Vädret påverkar oss
Vardagsliv

Det är otroligt hur mycket vädret kan påverka oss som människor och vad lite (mycket) sol kan göra. Det kryllar av grannar i trädgårdarna, fullt av familjer i lekparkerna, måndagar känns som fredagar, grilldoft, sena och spontana kvällar samt energi i massor. I och med att Daniel har haft långledigt har min dagsuppfattning hamnat i ofas och jag är glad över att vi kommer iväg till förskolan om morgnarna. Det tackar jag min almanacka för! 
 
Sedan i torsdags har jag och barnen befunnit oss i lekparken redan strax efter frukost tillsammans med vännerna. Vi har lekt, solat, slängt i oss lunch för att ta vara på solens alla timmar utomhus och mött upp Daniel, som har oljat altan, någon gång på eftermiddagen. Vi har även tagit ned dynor från vinden, köpt utomhusväxter och blåst upp en stor barnpool. I lördags var vi på inflyttningsfest och det gjorde inte längtan efter hus mindre, speciellt inte dagar som dessa.
 
Min vy de flesta dagar. Världens gladaste mini.


 lisa rönnberg

Vilken fin bild, verkligen! Och håller med, det är som att folk vaknar upp ur vintervilan av det härliga vädret :)



URL: http://llii.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?