Barnen vaknar om vartannat
Alva-Li 0mån-3mån, Theodor 2år-, Vardagsliv

God morgon vänner, 
Jag och Theodor har precis unnat oss frukost i soffan framför barnkanalen medan Alva-Li vilar. Jag sitter med tjocka filtar och fryser mest troligt efter nattens minimala sovtimmar. Som ni vet sover Daniel inne hos Theodor sedan några dagar tillbaka och jag i vårt sovrum tillsammans med Alvis. Detta enbart för att det inte är hållbart när båda barnen vaknar om vartannat och då menar jag inte två gånger per natt, snarare 20 gånger. Inatt smet Theodor in till mig och lillasyster vid 04 och där började mitt dubbelpass. Alva-Li gjorde morgon redan klockan 05.30.
 
Likt varje morgon intalar jag mig själv att jag MÅSTE sova när båda barnen sover på dagen för att orka men det slutar alltid med att jag hittar något annat att sysslesätta mig med. Inte idag kan jag lova. Om en lite stund skall jag, syster och kusinerna ut i parken innan det vankas lunch. Vad gör ni idag?
 






NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?