Glad fjärde advent
Thailand 2013/2014

Julafton närmar sig med stormsteg och vi har faktiskt tänk att fira julafton på ett kombinerat thailändskt/svenskt vis :) På självaste julaftonsdagen lär vi ligga på stranden och steka i 40 graders värme med en iskalldryck i handen & på kvällen hade vi tänkt äta svenskt julbord som vi ska boka på en svensk restaurang idag. Visst är det lite trist att inte ha någon riktig julstämning och inte fira julafton med famijen men  det är samtidigt väldigt skönt. Vi slipper julhetsen och all stress kring klappar osv plus att vi slipper flänga runt. Jag vill fira julafton med både min och Daniels familj men eftersom att bådas familjer är ganska många under just julen är det lite svårt och vi får åka sinsemellan.
Jag kan inte riktigt förstå att det är julafton om bara två dagar, min älskade mor fyller år i morgon och när jag påminde Daniel om det slängde han ur sig "men jag har för mig att vi firade din mammas födelsedag mitt i vintern förra året?!" haha som ni märker har vi inte riktigt någon tidsuppfattning eller koll på vilken årstid det är när vi har strålande sol och värme medan ni där hemma har det grått och trist :D
 
Hoppas ni får en trevlig fjärde advent och myser med alla ljusen tända 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?