Planera dop
Theodors dop 130914

Att planera dop är inte lika lätt som jag trott men oj så roligt det är. I september ska Theodor döpas i Kungsängen kyrka och därefter kommer vi hålla i fika/fest hos oss. Då det blev väldigt mycket släkt från bådas sida har vi bestämt oss för att inte bjuda allt för många vänner, även fast vi såklart skulle vilja. Trots det blir vi runt 70 personer (!!). 
Idag har jag och Louise planerat vad vi ska bjuda på för fika och mat. Vi vill att det ska passa alla utan att bli allt för traditionellt. Vi håller tummarna för fint väder då tanken är att vi ska duka upp med bord och partytält utanför oss. I värsta fall är lokalen bokad som en backup plan. Bortsett från all fika och mat ska det köpas in dryck, dekorationer, inredning och engångsartiklar. 

Jag tänkte berätta lite mer detaljerat om dopet när vi har koll på alla bitar, just nu är det många bollar i luften. Om ca två veckor kommer vi ha ett möte med prästen och antagligen känna oss säkrare på kyrkbiten. En sak som iaf är klar är att Theodor kommer döpas i samma dopklänning som min pappa döptes i och även min lillebror. Den är handgjord av pappas mormor (tror jag det var) så det känns givet. 


Du & jag.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?