Smultronställe
Vardagsliv

God morgon, Har ni sovit gott? Jag har sovit bättre än förväntat trots att vi inte är hemma. Daniels pappa är i skärgården och vi ställer upp som hus och hundvakt. Inget oss emot då vi med största sannolikhet skulle bosätta oss här minst 15 timmar om dygnet ändå. 

Efter att jag och Evangelina i onsdags tog det ultimata beslutet att packa in barn, väskor och mat i bilarna för att få några dagar på tu man hand med de små har jag fyllts med ny energi. Vi åkte till mitt landställe på Värmdö, ett av mina smultronställen, där skulle man bo. I två nätter och tre dagar stannade vi och det var med ledsna miner vi lämnade lugnet. Barnen sprang nakna, åt glass, plaskade i havet, hoppade studsmatta och åt när magarna kurrade. Det var länge sedan jag hade sådan ro i själen som jag hade under dessa dagar och att dessutom få egentid med min bästa vän gjorde inte saken värre. Två flaskor mousserande hade vi med oss som vi avnjöt tillsammans med en bricka chark, popcorn, chips och dipp när barnen somnat. Vilken energiboost!

 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?