Bröllops diskussion
Vardagsliv

Sedan den 18 augusti 2011 har jag och Daniel varit ett par och den 13 februari 2015 friade han till mig. Vi har som förutsättning att gifta oss men när jag igår tog upp bröllops diskussionen kom vi ingen vart. I Sverige är det tradition att gifta sig inom ett år efter en förlovning men vi sa redan innan att det inte är någonting vi kommer att göra. Dels har vi fått två barn inom loppet av två år och dels har vi prioriterat sparkassan på annat. Dessutom har vi flera vänner som planerar att gifta sig och vi vill inte stressa. MEN när Daniel sa att han kan tänka sig ett bröllop år 2020 tappade jag suget. Jag vill stå på altaret inom de närmsta två åren och börja spåna efter potientiella platser. Ni som är gifta, hur långt efter förlovningen sa ni ja till varandra?
 


 rxbin.blogg.se

Men gud vilken söt bild! ^^



URL: http://rxbin.blogg.se/


 Kim

Jag och min man var förlovade i 5 år innan vi gifte oss förra sommaren. När vi förlovade oss hade vi dock inga planer på att gifta oss inom ett år utan det fick bli när vi hade de ekonomiska förutsättningarna att verkligen ordna vårt drömbröllop, och en riktig dröm blev det! :)



URL: http://kimmi.se


 Anonym

Jag och min (äntligen) man var förlovade i 8år innan jag äntligen kunde få honom att gå med på själva giftermålet. Vi gifte oss på vår 10års dag å i år firade vi pappersbröllopsdag, 2år. Jag la till slut fram 3 olika alternativ på upplägg och så fick han välja, jag hade kunnat tänka mig stort å pampigt å han ville ha lite mindre. Han kunde t.o.m tänka sig att "rymma" bara vi. Men nä, d va inget alternativ för mig. Då dagen var för oss båda å som vi båda ville minnas å njuta av fick d bli 3 olika alternativ som han till slut fick välja ett utav som sagt. Det blev kalasbra! En av d bästa dagarna i mitt liv (slår inte dagarna då våra kids föddes, men snudd på) SÅ värt all väntan! Stort lycka till med hur ni gör er dag till er egen! //Charlotte



URL:


 Mallan

Vi fick vårt första barn jan -14, förlovade oss juli -14, fick barn 2 i oktober -15 & ska nu gifta oss juli -16.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?