Fem frågor
Kroatien 160604/160611

Vad bör man packa ned åt den lilla? Och vad är onödigt? Först och främst bör du se över hur mycket packning du VILL ha med dig. Jag menar, de har barn även i andra länder och det mesta går att köpa där. Jag gillar dock att ha koll och orkar inte leta efter en affär det första jag gör när vi landar och packar därför alltid ned för mycket. Men mitt måste i resväskan till en liten är ett reseapotek då jag inte kan språket och om någonting inträffar vill jag veta att det är en alvedon jag ger mitt barn och inte någonting annat. HÄR finner ni en "13 måste ha i barnens resväska" lista. Det onödigaste jag packade ned i resväskan var helt klart överflödet av kläder, både till mig och barnen. Med badkläder, tunna shorts och lätta sparkdräkter kommer du långt. Alva-Li luftades mest hela tiden eller låg i blöja medan Theodor sprang runt i UVkläder. Sen tog jag med en bordshängd matstol som aldrig användes. Det fanns en barnmatstol i huset.
 
Använder barnen både UVkläder och badblöja? Badblöjan är till för att "fånga" bajset medan kisset rinner igenom. UVkläder sitter så pass tajt att bajset stannar kvar. Vi hade med oss ett paket badblöjor som aldrig användes så jag antar att det också var onödigt. Alva-Li låg i skuggan och sov i en UVdräkt utan blöja och Theodor badade i tajta badshorts. Li kissade dock i dräkten några gånger men en badblöja hade inte hjälpt.
 
Hur gick det att resa med barn? Vad bör man tänka på inför flygresan? Det gick jätte bra. Vi hade laddat upp med snacks, nya spel på ipaden, ritblock och mellanmål. Theodor tyckte att det var oerhört spännande att flyga och var mest intresserad av allt runtomkring innan han somnade medan Alva-Li åt och sov. Du bör vara ute i god tid, packat skötväskan smart och gå in med rätt inställning. Allt kan hända med barn. Något att tänka på är att du kan undvika att ditt barn får lock för öronen genom att låta han/hon suga på nappen eller dricka i en flaska.
 
Är vattnet i Kroatien lika klart som på bilderna? Ja, det är kristallklart och rent.
 
Vilken barnvagn använde ni? Till Theodor har vi en Carena Sprinter och till Alva-Li har vi en Carena Finnhamn. Att tänka på vid köp av resevagn är att köpa en vagn med endast ett handtag och inte två. Den blir mer lättkörd.
 
En helt fantastisk kyrka på torget.
 Kristallklart vatten.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?