Godmorgon:)
Thailand 2010/2011

Godmorgon på er! Både jag och oliver har drömt massa konstiga drömmar..hm?! Nä men nu ska vi rycka upp oss och äta frukost och sen röra oss någonstans, kanske stranden:)

Jag och oliver i spanien sommar-09

lyxig middag men hilton stängt:(
Thailand 2010/2011

Vi skulle ju som sagt åka upp till hiltons sky bar och ta en varsin drink efter middagen men det var stängt just idag..alla andra dagar är det självklart öppet, suck! Men middagen och resten av kvällen eller dagen för den delen har varit jätte bra! vi åt på en svensk restaurang för att "lyxa" till det lite, jag åt köttbullar och oliver pannbiff:) grymt gott! Och påväg till nattmarknaden gick vi förbi våra underbara guider för att tacka för att dom hjälper oss hela tiden, och gissa vad!:O jag fick välja ut vad jag ville i deras klädes affär, helt otroligt snälla människor!
Jag har glömt att berätta vad jag fick av oliver;) jag fick tre par jeans (som jag själv valde ut) och ett rosa mobil skal plus att han bjöd på middagen:) underbar pojkvän man har:D
På marknaden ikväll köpte jag två halsband och ett par skor till felicia och oliver köpte två par jeans och en t-shirt!
Nu är det sent och vi ska sussa!

Oliver i morse när han kom insjungandes med frukost! (morgonpigg)

inför kvällen

Ett glas vitt

captain morgan

olivers inköp

Tack alla för fina gratulationer på facebook! love

Today is my birthday!
Thailand 2010/2011

Blev väckt med frukost på sängen och skönsång;) Efter en heldag på stranden är det snart dags för middag sen eventuellt en drink på hilton sky bar!:)

Undra hur jag hade firat om jag var hemma?!;)

Bangkok resan
Thailand 2010/2011

Ännu en gång är vi tillbaka till hua hin, skillnaden är bara att vi är ungefär en garderobs innehåll rikare;) Bangkok var riktigt häftigt och det var helt perfekt att åka dit över en helg/två dagar då alla köer och avgaser kan bli för mycket! Sammanlagt gjorde vi av med ca 50.000 bath

Dag 1:
En galen dag bestående av massa shopping. 08.00 stod taxin utanför one one two residence (där vi bor) för att ta oss till Bangkok. Efter två timmar och 30 min var vi framme i staden med ständiga köer och tunga avgaser. Vi började med att gå omkring för att leta efter ett hotell att bo på, till slut hittade vi nanataimansion, ett relativt lågklassat hotell för endast 1500 bath/natt. Men det fick duga;) Vår shopping började på weekend market, en marknad som endast har öppet på lördagar och söndagar. Med sina 15.000 stånd/affärer och ca 200.00 besökare varje dag var det svårt att veta vart man skulle börja/sluta. Efter någon timme började oliver må dåligt, det var verkligen sjukt trångt och stört mycket folk och som pricken över i:t var det ungefär 40grader...Så vi förflyttade shoppingen till MBK:) Det största varuhus vi har varit på med flera våningar, det roligaste var att det gick att pruta i dom flesta affärerna! Efter ca elva timmars shopping började vi bli rätt trötta samt hungriga och beslutade därför för att avsluta kvällen på Mc Donalds. Vi lämnade absolut inte varuhuset lottlösa och i morgon fortsätter vi vår shopping där vi avslutade;)

Inköp dag 1
2st barbie  (till lillasyster felicia) s
1st Linne s
2st söta klänningar s
2st Ralph Lauren piké/klänning (till syskonen filip och fanny)

På marknaden

Det är massa olika roliga färger på taxibilarna:)

och så fanns det många fler..

Det var något uppträdande precis utanför MBK

MBK

Efter första dagens shopping, väskan är full;)

Första dagens shopping avklarad:)

Dag 2:
En svettig natt utan ac resulterade till en tidig morgon, när det var det dags för frukost beställde båda två  in america breakfast bestående av ägg, toast, juice och bacon;) Efter en titt på hotellets pool och "gym" var det dags att checka ut!
Planerna för dagen var tydliga, shopping på mbk;) Idag slog vi alla rekor på att handla skor, 8 par! Till lunch ville vi prova på något nytt och valde därför en japansrestaurang  där maten/sushin kom in på rullande band. Man fick laga till maten i en egen panna, maten var alltså rå från början:O riktigt häftigt med svårt då det bara fanns pinnar att äta med. Vi var dom enda som inte hade thailändsbakgrund på hela restaurangen;)
Det gick ytterligare några timmar med shopping innan kroppen sa ifrån och 17.30 blev vi upphämtade av våra snälla guider:) Middag fick det bli hemma framför paradise hotel.

Inköp dag 2:
1st mobilfodral s
2st högklackade s
1st gymnastikskor

vårt hotell låg inte i den fina delen av bangkok

tränar på gymmet..höhö

Dags att ta ut mer pengar;)

all stuff;)

bangkok
Thailand 2010/2011

Vi blir upphämtade klockan 08.00 av taxin som ska köra oss till bangkok:) hoppas att vi kommer att få det bra i denna hektiska stad och att vi hittar massa att shoppa!:)

Tillbaka i hua hin:)

Hur skönt är det inte att vakna upp där man känner sig hemma?! Vid tio tiden gick vi upp för att äta frukost och sedan åka till stranden. Det är vad våran dag har bestått av:) Efter stranden åkte vi förbi baan lisa för att vinka av Jennie, Per, Clara och simon, inatt åker de hem..känns lite konstigt eftersom att vi har spenderat de senaste två veckorna med dom:/ Det blev en snabb tripp förbi market village för att köpa hem sushi och sedan blev vi bjudna på en drink av våra söta grannar;) hur snällt?!!Deras två tjejer är också helt underbara:)
Middag blev det på stående fot och jag åt min sushi medan oliver åt havregrynsgröt och rostmackor med nutella, nyttig middag:) Det blev sedan en snabb tur förbi staden för att boka taxi till bangkok i morgon, den hämtar upp oss klockan 08.00! bäst att vara pigga för det väntar en massa shopping:D På hemvägen såg vi en svår moped olycka som gjorde oss avskräckta från att köra fort..riktigt otäckt att se och han hade ingen hjälm!

Nu ska vi titta på film som vi ännu en gång fått låna av grannarna:) vi hörs

Koh tao day 4
Thailand 2010/2011

Dag 4:
Vi har legat på helspänn hela natten då fläkten i taket har gnisslat oss till vansinne och ett byggarbete satte igång redan klockan 07.00 precis utanför vår bungalow. Fjädrarna i sängen har tryckt oss i ryggen..ett uselt hotell med andra ord. Idag var i stort sätt alla på dåligt humör, dels på grund av den dåliga nyheten igår angående färjan och dels på grund av hemlängtan (till hua hin). Under dagen har vi bara väntat på att catamaranen skulle komma och åka med oss lika fort. Vi checkade ut från hotellet redan klockan 10.00 och åt därefter en god frukostbuffé på en restaurang. Färjan tillbaka till chumphong gick vid 15.00 och väl framme stötte vi på problem.. färjebolaget bokade en taxi till oss alla då de sa att vår taxi som vi förbokat inte stod och väntade på oss vid chumphong. En pålitlig taxi chaufför som han var stod han där och väntade och vi fick då stå för 30 procent av den dubbelbokade taxin och fullt pris för den förbokade.. Taxi vägen hem var lång men hua hin var efterlängtat!
Efter fyra timmars bilfärd är vi äntligen tillbaka där vi hör hemma:)

Frukostbuffé

I väntan på catamaranen smygbadade vi på vårt gamla hotell..:)

hem ljuva hem!

Koh tao day 3
Thailand 2010/2011

Dag 3:
Riktigt tidig morgon i dag, gick upp redan vid 07.00 för att packa ihop alla våra tillhörigheter och packa strandväskan. Utcheckning klockan 08.00 (på grund av att vi bytte till ett lite mer lågklassat hotell) och efter det en snabb frukost, idag åkte vi nämligen på en snorkeltur som blev lite sisådär. Vi blev upphämtade klockan 08.30 på hotellet för att åka och prova ut simfötter och cyklop och sedan gå på båten, den avgick 09.30. Denna tripp var en halvdags utflykt och vi var tillbaka 15.30. En riktigt mysig utflykt om vädret hade varit på vår sida, vi fick regn och moln över huvudet. Det positiva var att det var häftigt att se alla korallrev och olika fiskar. Favorit stoppet var helt klart på naturreservatet koh naang yuan. Där var det kritvita stränder och sanddyner och vattnet alldeles turkost.

Oturen fortsatte då vi kom i land och fick reda på att vår båt hem i morgon bitti ca 10.00 var inställd. Vi är därmed tvungna att ta en senare båt och också komma hem till hua hin mycket senare..typiskt thailändare att inte informera! Efter att ha hämtat vår packning (som vi lämnade i Jennie och Pers bungalow) och moppe från sensi paradise åkte vi för att checka in på det billigare hotellet. Ett dubbelrum med fläkt för endast 700 bath. Dock märkte vi att det inte fanns något varmvatten så vi kunde inte duscha, fläkten gnisslade något fruktansvärt i taket och hela bungalown är katastrofal! Verkligen stor klass skillnad, från paradis till helvete..ingen frukost ingick heller. Kvällen blev riktigt lugn och vi kollade i lite affärer innan det var dags för mexikansk middag, men jag tog en hamburgare(a)
Jag hittade en klänning och två örhängen;)

koh naang yuan

Träffade på en liten kompis

Fruktansvärt hotell, sunset buri resort

äckliga djur är det utanför också..FY!

Koh tao day 2

Dag 2:
Klockan på ringning 08.00 för ett dopp i poolen, dessvärre var den ständ och öppnade 09.00, daglig otur. Hotell frukosten var en liten besvikelse då vi trodde att det skulle vara buffé, men den var jätte god ändå. Efter frukosten hade Per ordnat en taxi som skulle ta oss till en bra och fin strand där vi skulle snorkla och bada, tyvärr var inte vädret på vår sida och himlen var full av mörka moln..när regnet började dugga ner tog vi en taxi tillbaka till staden för att äta lunch och hyra moppe, äntligen fick jag en rosa fin moppe med cross hjul, yei! Taxi är relativt dyrt på ön då enkel väg från hotellet till stan kostar ca 400 thb.
Efter lunchen var poolen väldigt lockande och vi åkte med våra moppar till paradis hotellet för att slappa. Runt åtta tiden var alla hugriga så vi åkte för att ta en mat bit, när alla var mätta och belåtna väntade kvällens höjdpunkt! nämligen dragqueen show! Det är fri entré bara man köper drinkar, vilket inte gjorde oss någonting:)
Shoppingen på ön är riktigt usel men trots det kom oliver loss med två fotbolls tröjor;)

Per, jennie, clara, simon

dragshow

tina turner

lady gaga

britney

Koh tao day 1

Dag 1:
Vaknade upp med spänning när klockan ringde 07.00. Taxin hämtade upp oss vid baan lisa klockan 08.30 och färjan från chumphon till koh tao gick ca 12.30. Resan med bil till chumphon tog ca 4 timmar, vi hade räknad med ca 2 timmar och 30 min..färjan ut till ön tog ca 1 timme och 30 min. Hotellet som vi förbokade heter sensi paradise beach resort och är verkligen att rekomendera! Bungalowen jag och oliver bodde i var helt fantiskt och av hög klass. Det var ett lyxigare område och därmed dyrare, men helt klart värt pengarna! Att ta sig runt på ön är dock ingen höjdare, på grund av allt regn som varit i ca 3 veckor är vägarna helt förstörda och det är vatten överallt.

När klockan började närma sig middag tog hela gänget en taxi ner till stan. Vi tog en fördrink nere på stranden där man satt på kuddar i sanden med tända ljus,samt kollade på en fireshow. Middag åt vi på en super mysig restaurang, också nere vid stranden. Även där var det uppvisning av olika slag. Det finns en del baren som vi gick förbi påväg tillbaka till hotellet och vi la speciellt märke till en dragqueen show! Vi tittade bara en snabbis då alla var trötta och ville hem.

strax påstigning på catamaranen

En riktigt risig och lång brygga, men äntligen är vattnet turkost

på catamaranen

Vår lyxiga bungalo

Våra ca tre pooler

frukt?!

Utsikten från hotellrestaurangen

Första lunchen på hotellrestaurangen, ceasar sallad

grekisk sallad

På stranden, molnigt väder!

I duschen;)

påväg ut

Utanför världens mysigaste ställe vid stranden, man sitter på kuddar i sanden och har det mysigt

nacho förrätt

taco till middag

och jag åt kyckling till middag:)

internet cafe
Thailand 2010/2011

sitter just nu pa ett internet cafe i koh tao, baten hem gar 14.45. Langtar mycket! hors nar vi ar tillbaka
ciao

sista inlägget på några dagar..
Thailand 2010/2011

Middagen var lite sisådär.. maten var jätte god men något bord nere på stranden fick vi inte. Och clara var hängig så det blev bara till att äta och sen hem:(
Men jag och oliver åkte tillbaka in till staden för att gå ner på hilton beach och kolla på alla svävandes, brinnandes ballonger:) och alla "blommbåtar". riktigt vackert och mysigt:)
Idag är det helt bokat, vi åker till koh tao i morgon. Taxin kommer till baan lisa klockan 8 så det är bara att gå upp med tuppen!
Nu packar vi för fullt inför resan, kommer tillbaka till hua hin på torsdag! Då får ni höra om paradis ön var lika underbar som det sägs!
Här ska vi bo, wiiie!

the picture of the night kommer upp någon annan dag då det är feeeeeeel på internet..succckkk!
Men hej på några dagar;)

Klarblå himel och regnperioden är över!
Thailand 2010/2011

Idag firar man att regnperioden är över och det skjutsas ut ballonger och fina dekorationsbåtar till havs. Det var klartblått redan när vi vaknade i morse runt 10 tiden, helt underbart! Så vi skyndade till stranden och slängde snabbt i oss havregrynsgröt:) Vi låg och stekte tills klockan blev runt 4 då det blev dags för hemgång. Men innan det tog jag och jennie en varsin oil massage i 30 min:) hur skönt som helst!
Tills ikväll har vi bokat bord på samma lyxiga restaurand som vi åt på igår (rekomenderar starkt! väg 75/1?!) och förhoppningsvis skulle vi få bord nere på stranden så man kan se allt som händer ikväll! Det är värsta grejen för thailändarna här:)Vi får se hur det blir!

Såna här kan man köpa och släppa ut i havet:)

Fler bilder

gårdagens outfit

söta jennie och per

kyckling med cashew

jennie

Internet nedlagt
Thailand 2010/2011

Igår kväll när vi kom hem efter middagen var självklart internet nedlagt och ingenting fungerade som vi ville..Vi åt middag gå en jätte fin och exklusivare restaurang precis vid stranden, maten var jätte god och vi tog en fördrink var:) Vi blev kvar sist på restaurangen då vi glömde bort tiden helt, personalen såg otålig ut men höll masken!;)
Vi kollade även upp vad det skulle kosta att åka buss och båt över till koh tao, idag ska vi kolla upp vad det kostar med taxi i stället, vem orkar sitta på en buss i 8timmar..Nu har internet börjat att krångla igen så mer bilder från gårdagen dyker upp efter stranden!

Bjuder på dom här så länge

ett glas moserande hemma i baan lisa;)

poserar snyggt;)

En hälsning till Annica "Kameran är framme och vinglaset i högsta hugg, huvudet på sned och hej hej"

sex on the beach

Mojito

Heldag på stranden;)
Thailand 2010/2011

Som vanligt otroligt sega! förstår inte vad det är med oss, trots att vi ställde klockan på 9 var jag uppe vid halv 12..nåväl, vi kom till stranden vid 1 ungefär och både jag och jennie unnade oss varsin pedikyr men hon tog även manikyr;) vardagslyx här i thailand:)
Nu laddar vi om för att äta middag på beach cafe?! tror att det hette så. Ska en snabbis förbi baan lisa för att möta upp de andra:)!

club sandwich till lunch:)

Oliver är filmkändis;)

kolla minut 07:41-08:30 på länken nedan:

Olivers debut i rampljuset;)

Utan middag!
Thailand 2010/2011

Man går till en restaurang, beställer in olika förätter, massa dricka och ska prova på en ny maträtt..när alla har ätit klart förutom jag som inte ens fått in min mat tar dom bort mina bestick:O ja, man kan ju undra varför jag inte sa till om maten innan, men det var för att det var bakad potatis med i rätten och vi chansade på att det skulle ta längre tid. Och inte nog med det så är maträtten sen med på notan..suck! men det gick att ordna, förbannad som man blir, har ont i huvudet och helt tom i magen ska man försöka hålla humöret uppe.
Jag lyckades rätt bra då jag, oliver, jennie och per fick massage av fiskar i 15 min, haha har aldrig skrattat så mycket på länge!
Eller det är mer fisk spa. Fiskarna suger sig fast och tar bort död hud osv, man blir super len efter;)Rekomenderar!
I morgon har vi planerat in en heldag på stranden! hoppas på strålande sol:) God natt alla!

Det började bra med goda vitlöksbröd

och vår andra förätt, spett och jordnötssås

oliver fick iaf in sin varmrätt, kyckling med rödcurry och ris

favoriten

min middag..

per är i först:)

det ser ut att vara några fiskar jämfört med vad det var

dålig uppdatering..
Thailand 2010/2011

idag har varit ännu en dag av bekvämlighet, vaknade runt 11 slöade lite och sen blev det till att handla hem mat på market village innan vi orkade ta oss till stranden:)
Nu ska vi ner och möta upp JPCS för att boka in en ny utflykt:) vi ska till sköldpaddsön;) det ska vara som en paradis ö, och vi är sugna att åka på söndag!

Oliver är clara och simons favorit!

Efter allt slappande tog vi oss till staden.
Thailand 2010/2011

Vi tyckte att det var dags att röra på oss lite, så vi mötte upp companyt utanför sofitel för att sedan gå till en schweizisk restaurang, jag tyckte att maten var sisådär och lite dyr..och jag blev inte ens mätt:( oliver åt upp simon och claras mat, så han blev antagligen inte heller mätt till en början!
Efter en snabbis titt på marknaden bar vi oss hemåt. Oliver fastnade vid vägkanten och köpte ett par nya flipflop;)
Nu dags för movie:)

Utgång på ingång!!
Thailand 2010/2011

Nu bär det av mot staden för att möta upp JPSC för att äta någonstans. Får hoppas på att moppen håller denna kväll så att vi får äta middag tillsammans.
Jag får se till att köra moppen så den inte går sönder, för båda gångerna vi fått punktering har Sandra kört( det säger ju sitt). Jag får se om hon tillåter det för hon anser att jag kör mycket sämre än hon, bara för att jag råkade skrapa i en bomm med Niklas moppe för 4 års sen. Men efter lite övningskörning på en öde väg förra veckan, fick jag tillslut godkänt av sandra att köra på vägen!!!

// Forssen

kan man bli för bekväm i thailand?..
Thailand 2010/2011

..Ja, vi har blivit alldeles för bekväma. Har varit hemma i stort sätt hela dagen, förutom när vi gick ner till poolen men då höll vi oss inom området:) Men det är faktiskt väldigt skönt. Åt nyss världens starkaste lunch:O nudlar.. Vi köpte ett sex-pack med nudlar som man snabbt kan slänga i sig som lunch.
Det vi absolut inte hade någon aning om var att kryddan typ är den starkaste vi har ätit. Så nästa gång kokar vi bara upp nudlarna och äter med soya;)
Nu blir det mer solsidan och sen staden!
puss

Vårt favorit gäng just nu;)

i will always love you

Hårt träningspass

Passa er, snart är vi riktiga rossar. Kom precis upp från poolen, ligger och ska kolla ett avsnitt till av solsidan (kanske blir hela säsong två). Efter en nyttig frukost körde vi igång med ett stenhårt pass. Det går riktigt bra faktiskt och vi har tränat tre gånger den här veckan;)

Oliver gör dock mer av vissa saker *fniss*

En fullt planerad kväll blev inte som vi tänkt oss..
Thailand 2010/2011

Den planerade middagen med JPCS blev såklart inte av..och gissa varför!? vår sprillans nya moppe fick punktering.. alltså är det ett skämt eller?
Efter en mysig lite pratstund i baan lisa med en cider var bar vi oss av mot en italiens restaurang som vi ännu inte provat, den här jätte bra rykte också. Men påvägen kände vi hur även denna moppe kändes konstig och det var bara att stanna och leta upp första bästa verkstad.
Som tur var hjälpte massa thailändare oss och jag fick skjuts av en familj på moppe med sidovagn:) haha riktigt intressant. Och inte nog med det så hade vi inga batterier på kameran!!!!
När vår middag inte blev av bestämde vi oss irriterat för att inte äta. Men det ändrades då vi på nattmarknaden shoppade loss och blev hungriga. Så efter ett par jeans och två t-shirtar rikare köpte vi hem spett:) jätte goda!
Nu ska vi kolla vidare på solsidan (som vi fick låna av våra kära grannar) och sen förhoppningsvis vakna upp till ännu en händelserik dag:)
god natt!

titta vad vi hittade..naw

olivers t-shirtar

mina jeansshorts:)

mina ringar, finare i verkligheten!

min favorit;)

Hjälp vi har en ödla inomhus:O
Thailand 2010/2011

Helt plötsligt sitter det en ödla på väggen, haha oliver försöker jaga ut den med en kvast;)

Ny strand, nya ringar, ny moppe och apberget;)

vi har hunnit med jätte mycket idag. Mötte upp jennie, per, clara och simon på den nya underbara stranden. Verkligen mycket mer thailandkänsla där och det tar inte alls lång tid att åka dit, ca 10 min med moppe. Vi kom till stranden vid 12 snåret, tvekade lite innan vi åkte för som vanligt är det molnigt på förmiddagarna..Men det spricker alltid upp:)
Låg där och slappade, åt lunch, badade och jag köpte tre stycken helt sjukt fina ringar:) lägger upp bilder på dom sen. Runt 3 åkte jag och oliver för att byta ut vår gamla moppe till en helt ny! as häftig;)Sen blev det dags för apberget. Stranden vi låg på ligger liksom bakom berget och om man åker upp på berget är det en hel befolkning bestående av apor haha, dom gjorde både det ena och andra snuskiga där uppe..fy! Och clara och jennie blev "atakerade" av apor, haha:)
Det blir nog middag med JPCS ikväll igen!:)

Jennie shoppar

mini krabba

lilla apan

oliver får massage av simon

jennie

vår gula moppe, fräck va?

Vansiniga jävla moppe h*lvete
Thailand 2010/2011

Som sagt idag var det en heldag på stranden, super mysigt! Innan vi åkte till vår "vanliga" strand tog vi en tripp förbi "apstranden" som alla kallar den, hur fin strand som helst och man får en mer thailand känsla där! så dig ska vi i morgon, men idag ville vi till vår;)
Vid 7 tiden rullade vi ner till staden och det var då vi upptäckte vårt allvarliga problem.. dun dun..lysena fungerar inte:O bara blinkers och bakljusen så ingen i trafiken kunde se oss fram ifrån..
Tidigare har det bara varit lite glapp (och självklart punkteringen) men nej nu så har dom slutat att fungera helt, som tur är är vi oskadda och ska byta moppe i morgon till en helt ny:D

Nåja, mötte upp jennie och per med barn på en jätte mysig restaurang vid piren som vi aldrig tidigare ätit på, jätte god mat hade dom också:) sen blev det dags för ännu en nattmarkna, och jag hittade faktiskt 4 klädesplagg som var hur fina som helst, ska försöka pruta i morgon:)
Alla är jätte dåliga på att pruta här, dom har liksom ett pris och om man sen sakta börjar röra sig där ifrån ropar dom bara glatt bye bye..suck, aja nu ska vi kolla på solsidan:)
Natti!

söta simon

och söta klara

förrätt, spett med jordnötssås:)

Per, jennie, simon och klara

Fish and chips som jag åt:)

chicken with garlic and peper som oliver åt:)

HAHA!

banan kaka med choklad:) mums

Konstiga hårspännen va? lite äckligt med räkskal..men godis kanske är sött?

Han gör olika handfigurer av stearin:)

musslor..

strand hela dagen idag!
Thailand 2010/2011

Ja vad behövs sägas förutom att vi haft en underbar dag på stranden! massa värme:) Så himla skönt att få ha sommar mitt i vinter, läser om allt snö där hemma fy!

vår mysiga lunch bestående, ett fruktfat, kyckling ben och lökringar;)

Idag blir det middag med jennie, per och barnen:)

Thailand 2010/2011

Sis, love you long time..

take away is the shit

Det blev ingen middag idag med jennie och per, kanske en annan kväll:) istället blev det take away från mr moon, tydligen ett nytt litet ställe i området! En sak är säker, mat kan dom verkligen;) vi köpte hem vitlöksbröd, gulashsoppa, kyckling med indisk curry och kyckling med cashewnötter helt otroligt vad soppan var god! och om vi fick mat över, perfekt som lunch:)
Vi gick också över till grannarna för att låna lite filmer, lånade bl a. shutter island som tydligen ska vara jätte läskig och som kompensation för den så lånade vi även solsidan! how god?
Så nu blir det movie time med popcorn:)
Puss

vi är som ett gift gammalt par;)

Ännu en dag i paradiset
Thailand 2010/2011

Ja som vanligt har vi det super mysigt, och faktiskt så har vi inte bråkat en enda gång:) vi kanske borde flytta till thailand? nää, men i morse såg det ut att bli en mulen dag och vi gick ner till poolen, vågade inte chansa på stranden. Men vips så kom solen och tiden bara rann iväg så vi bestämde oss för att besöka jennie och per i baan lisa:) Vi badade i deras poole och lärde pers barn att simma:) dom är trots allt bara 4 och 6 år!
Jag vet inte ens när jag lärde mig simma:S
Efter blev det en tripp förbi market village för att handla hem en massa. Juste glömde berätta att vår moppe fick punktering idag..så vi var tvungna att lämna in den på en verkstad, men det tog bara 10 min och kostade ca 30kr:) verkligen jätte billigt och vi åt lunch så länge!

Nu ska vi hoppa in i duschen och sen blir det antagligen en trevlig middag med Olivers söta kusin och company;)

området baan lisa

Jennie och Oliver

en jätte skalbagge:S

Lilla simon

Nu säljer dom tydligen små igelkottsbebisar utanför market village..:/

Jennie kom ner med olivers nya avståndsmätare (golf)

Angående piercingen!
Thailand 2010/2011

Jag valde att ta ut den idag då jag har haft den en tag, många har tjatat på mig länge att ta ut den men jag har verkligen älskat den! Hemma på jobbet blev den infekterad då man håller på mycket med smuts men jag visste att svullnaden skulle lägga sig så fort jag kom utomlands och det gjorde den!
Men det fanns ett problem.. piercingen höll på att stötas ut, så jag tog i med all kraft och tog ut den:/ usch..fick typ en chock, men handen ser jätte fin ut nu:)

ååh den är så fin! kanske ska jag göra en ny?;)

borta;(;(

Hand piercingen är borta..
Thailand 2010/2011

Stötte på olivers kusin och company i staden;)

Idag hade vi lust att bara vandra omkring nere i city, köpa lite frukt och banan kaka och hålla koll på arsenal matchen;) Men tur var väl det för efter lite fotvandring och några samtal fick vi syn på ett par välbekant ansikten, nämligen olivers kusin jennie och hennes kille per med barn!
vi fortsatte vår vandring tillsammans med dom innan hemgång. Ikväll var det verkligen jätte varmt och alla gick runt och svettades, lite små äckligt:)
I morgon hoppas vi på liknande väder och att solen steker på bra! Det blir stranden med jennie och company.
Föresten, hon som älskar mig på stranden gick över från endast kramar till kramar och pussar(a)

Vår mysiga middag hemma:)

Buskarna ser numera ut såhär!

jo, jag har byxor;)

Glassdrink på g
Thailand 2010/2011

Vädret var helt strålande idag och vi skyndade till strande! tur var väl det för solen var superstark och vi fick färg:)äntligen!
Som vanligt blev det ett snabbt dopp i poolen innan vi går upp. Och idag fick vi sällskap hem. Ebba och tilde (4 och 1år) följde med upp i lägenheten och ebbas kompis homer hängde på. Vi lekte och stojade innan det blev dags för middag.
Idag orkade vi inte gå ut och äta så vi kokade ihop lite pasta hemma, nu är det dags för staden och möjligtvis en glassdrink! Bilder från dagen kommer upp senare;)

Äntligen strålande sol!
Thailand 2010/2011

Hur underbart är inte det att vakna, öppna upp och se solen skina som aldrig förr! Nu ska vi pallra oss ner till moppen för att sedan åka till stranden, hoppas ni har det bra där hemma:)

vår dag i bilder!:)

BIKINI

the way

Det luktar frukost:)

Jag känner att Oliver har lagat frukost till oss nu:) mums är super hungrig! hörs sen

Nytt löfte?!
Thailand 2010/2011

Nyss precis har vi lovat varandra såsom många gånger innan..att äta snäppet nyttigare och börja träna (iaf lite)
Får se hur det går och om vi får perfekta kroppar lagom tillhemfärd?

Dag 11, 12 november
Thailand 2010/2011

Veckar klockan på ringning ännu en dag, denna gång stod den på 9 pga. att vi skulle ner till staden och betala för ytterligare en vecka för vår mopen (som för närvarande går i 100km/h) ;). det blev en heldag vid poolen, otroligt skönt och färgen har fastnat på oss båda (någorlunda)
Vår otroligt snälla svenska grannar (calle, caroline, ebba och tilde)som vi umgicks med under hela dagen köpte med sig lunch till alla ink.oss! how cute;)
Calles syster "musse" är också här, vet dock inte vad hon heter på riktigt, om hon nu inte heter musse..
Ikväll provade vi på en ny restaurang som låg vid ena nattmarknaden, riktigt bra mat och båda beställde in varsin rätt på en så kallad "hot plate".
Nu är det dags för play på datorn! See yaaah

kyckling med cashew!

mixed salad

Biff with peper, tydligen väldigt stark!

5 stjärnigt hotel!

höhö..

Dags för frukost och sen ett dopp i poolen
Thailand 2010/2011

Sitter och äter en jätte god och nyttig frukost med utsikt över poolen, riktigt sugen på att bada faktiskt!

Älskar att kolla på paradise hotel!

Idag blev det italienskt;)
Thailand 2010/2011

Kom nyss hem från en av alla italienska restauranger, var faktiskt jätte gott för att vara en thailändsk kock;) Jag åt pasta carbonara och oliver en inte allför avancerad pizza men gott var det som sagt!

Veckans big mistake!
"Hello, one ananas..(får några konstiga blickar från försäljaren) nej men oj vad sa jag nu, jag menar pineaple..typ":)
Vem tror ni sa detta? ;)

Vår nya vän som vaktar vrålåket!

Pizza!

pasta!

Nu ska vi kolla film, natti (h)

Jag vill köpa en pomeranian nu, nuuu!
Thailand 2010/2011

Fick lite duggregn på oss idag så det blev ingen strand. Egentligen har vi inte gjort så mycket alls förutom att åkt moppe, storhandlat och lunchat!
Vi har haft en väldigt slapp dag, som dom allra flesta dagarna brukar bli:) väldigt skönt faktiskt, har även pratat otroligt mycket med våra snälla svenska grannar som har två super söta döttrar vid namn ebba och tilde, 2 och 4 år.

Kolla vad som fanns utanför market village, kostar bara 4000:- ååh så söta! Synd att dom måste vara i bur:(

Utflykt med både vatten och vilda djur
Thailand 2010/2011

Hade klockan på ringning halv 7, var lite sega upp ur sängen då vi inte är vana vid att gå upp så tidigt här nere, vår standard tid är mellan 12 och 13. Väl uppe åt vi en snabb frukost för våra guider skulle plocka upp oss klockan 7.
Först blev det en 2 timmars lång bilkörning till flytade marknaden, där vi blev välkomnade med kokosnötter och varmchocklad. Varken jag eller Oliver gillar kokosnötter så det blev lite klurigt att ta sig ur den situationen, och det är inte första gången heller *fniss*
Sedan bar vi av för en ca 2 timmars båtfärd i småkanaler. Första stoppet var på en kokosfarm där vi fick se hur dom framställer kokossocker och kokosgodis,lampor och allt möjligt. Ja, från kokosvaror till lampor och även dildos, höhö. använder dom sånt här?:S
Vi fick även smaka de olika färdig framställda varorna. Nästa stopp var den berömda Floating market, där de verkligen sålde allt! Frukt, mat, kläder, sovenirer, alltså det mesta som man hittar på en vanlig marknad i thailand.
Efter allt hets kring marknaden med fullt av båtar och människor blev nästa stoppa på denna tur i vattnet
till en betydligt lungnare plats. Nämlingen till ett buddhatempel, där fick vi lära oss massor om deras tro till buddha och offring av olika saker, intressant. Vi fick även själva be och offar till buddha och göra olika ritualer för att få ett liv i tur och glädje.

Våra underbara guider:)

Om ni undrar varför vi har jenas på oss så är det för att man var tvungen att ha långbyxor på sig i tigertemplet!

Efter tempelbesöket var det bara 15-20 min båttur runt i småkanalerna för att komma dit vi började rundturen. Detta var verkligen jätte mysigt och värta att lägga en slant på.
Efter floating market väntade dock en lång bilfärd i ca 2 timmar för att komma till Bron över floden kwai. Vi åkte tåg över järnvägen och fick höra intressanta historier bakom denna järnväg och om kriget.

Sedan väntade ännu en LÅNG bilfärd, denna tog ca 1tim och 30min för att komma till höjdpunkten på dagen, Tiger templet:)
Efter lite vandring kom vi in på ett stort inringat område fullt med lösa djur, bufflar, kossor, höns, hästar osv för att till sist komma till ett bergsruin där alla tigrar befann sig. Hand i hand fick vi gå en i taget med tigerskötarna runt för att ta bilder med de olika tigrarna.
När vi gått vidare till en annan station fick vi se tigerungar leka med varandra och hoppa runt och brottas. Inte nog med det så fick vi även se andra tigrar tillsammans med templets munkar. Munkarna gav tigrarna massage;) såg jätte skönt ut.
På vägen ut från parken träffade vi på fler djur vid ett vattenhål. Där fanns hästar, grisar och bufflar och en get som allesammans umgicks med varandra. Efter denna höjdpunkt väntade ytterligare en lång bilfärd hem, den tog ca 3tim och 30min. Detta är bara ett litet smakprov på hur vår dag varit,hur har er dag varit?;)

Det var inte alls svårt att köra moppe, när det är vänstertrafik!:S
Thailand 2010/2011

SOM VANLIGT SVEK SOLEN OSS KLOCKAN 4! Vi tog en tuk tuk ner till stranden, självklart låg vi på samma strand som innan med den super gulliga personalen! Solen verkligen stekte på, tills den gick i moln..
Åt en jätte god hamburgelunch på stranden och till förrätt beställde vi in springrolls, helt underbara! Föresten tjejen som jobbar där vi alltid ligger är som galen i mig och varje gång vi kommer springer hon fram och ska kramas, hur söt som helst:)
Efter några timmar på stranden samlade vi mod för att gå och leta efter en moped att hyra. Och vi hittade en, vi började med att betala för en dag men det gick så bra så att i morgon efter vår utflykt ska vi tillbaka och hyra den i en vecka:D många som blir oroliga där hemma?
Vänstertrafiken var skapade inga som helst problem och vi rullade på.

såg en död liten fisk på stranden! jätte söt höhö

Hur bra som helst att det kommer städare och städar upp stranden efter en blåsig natt! Borde vi ha i Sverige

Vrålåket!

Sen idag på nattmarknaden hittade vi (jag) en jätte söt strandväska:)

Vi hörs i morgon efter utflykten! puss

Love

Vi saknar er där hemma

i morgon ska vi på utflykt!

Igår blev vi relativt rastlösa då vi tog det lugnt två dagar i rad och vädret har inte varit till sin fördel.. Så vi gick och bokade in en ny utflykt. Den förra var till Hua Hin safari, minns ni?
Men nu till vår nya, det är en heldags tur, vi börjar på den flytande matmarknaden som vi inte riktigt vet vart den ligger. Blir upphämtade kl 07.00 :O alltså kl 01.00 svensk tid. Sen tror jag att det tog ca 2timmar att åka dit, kommer inte riktigt ihåg.
Vi ska äta lunch och gå runt och kolla på marknaden, kan bli riktigt mysigt och vår guide är super trevlig!
Efter marknaden bär det av till tigertempel. Där får man klappa och ta kort med alla tigrar.

Det är munkar som äger det tempel som vi ska till, kan gå hur som helst!

Sen om vi hinner ska vi åka till bron över floden kwai.
" Japanska Imperialistiska Armén skulle under andra världskriget bygga en järnväg genom Thailand och Burma. Just här vid den stora floden så byggdes bron som skeppades i delar från Java (Indonesien), för att monteras av allierade krigsfångar samt thailändska och burmesiska arbetare. Under stora strapatser fick många människor sätta livet till för detta bygge och dödssiffran uppgick till ca 100 000 man."
Lite historia om bron:)

Kolla väderprognosen vi hittade över hua hin..suck!
tis
fre
Risk för regn
30°C | 26°C

Men men vi får väl hoppas att dem har fel! Nu ska vi äta frukost;)

Cha am outlet och en ny utflykt spikad;)
Thailand 2010/2011

Idag var vi som sagt på Cha am outlet då det var väldigt mulet och inte läge för stranden. Dock tycker jag att det mest fanns kläder för den sportintresserade (a) och mycket tant kläder, hihi. Men tillslut lyckades även jag fynda! Det är något jag aldrig har ägt förut, nämligen en långklänning. Men jag är super nöjd:) inte särskillt dyr, ca 80kr!!! Till lunch tog vi en varsin hamburgemeny på outleten.
Likasom igår blir det en lugn kväll, vi är helt utmattde av någon konstig anledning;) Men vi lyckades iallafall ta oss till staden för lite middag ute på piren. Äntligen har vi lyckats beställa in något som vi aldrig tidigare ätit och tyckt att det var gott, wiee!!Vi beställde in kyckling i rödvinssås, vitlöksbröd och kyckling i nudlar, mums!
I morgon blir det eventuellt att hyra moppe då det är lite besvärligt att få tag på tuk tuk från området på kvällarna. Man måste ringa och beställa!

cha am outlet

Min nya klänning! söt va?

Äntligen dags för shopping!
Thailand 2010/2011

Fick nyss reda på ett det finns ett shopping center ca 40min härifrån:) ett slags outlet!
Dit ska vi nu. cha am outlet, love it!

soon it's my birthday!
Thailand 2010/2011

Hallåå:) får se om det blir någon strand idag.. har haft fullt upp med all tvätt osv, vi är faktiskt jätte duktiga gällande städning! Hos oss är det helt cleant. Vädret är inte riktigt med oss, men som vanligt är det väldigt varmt. Det enda som fattas är den stekande solnen;)
Vet ni vad jag kom på, jag fyller ju år snart, 19år den 29onde november. Brukar alltid vid den här tiden på året sitta och planera vad jag ska ha för tillställning osv, men i år är det oliver som får överraska mig! Undra vad han hittar på. Det känns fel att fylla år på hösten men att fira på sommarn?:S

Kommer ni ihåg när jag fyllde 17år?

Myggbitna till max:O
Thailand 2010/2011

Gaaaaah det kliar något otroligt!!! Trots att både jag och oliver har haft myggspray på lockas myggorna till oss. VI har väl ca 10 myggbett var..Igår kväll kollade vi på the bounty hunter, en riktigt bra film faktiskt:) Sen somnade vi som stockar vid halv ett tiden.
Nu är det dags för tvättning av lite kläder och en genomgående stor städning i lägenheten sen blire det stranden!
Förretsen det är ju jätte många som är/ska till thailand under tiden vi är här:) wiiie

Hemma kväll, ikväll!
Thailand 2010/2011

Idag har vi knappt spenderat en krona, stranden är det som har kostat med lunch och allt men det är inte mer än så, känns jätte bra!
Jag tog pedikyr på stranden medan oliver låg i och badade, tyvärr svek solen oss ännu en gång och gick i moln runt halv 4 tiden.. Men trots det hann va få lite färg:) Speciellt oliver som glömde att smörja in sig och ser därför ut som en kräfta just nu, haha!
På stranden lyxade vi till det lite och beställde in en varsin drink, jag tog en strawberry margarita och oliver tog en mojito, riktigt goda! Dom kostade typ 20kr styck:O
Nu ikväll har vi lagat pasta med tomatsås och haft lite tilltugg på sidan. Väldigt skönt med en hel hemmakväll. I morgon vet jag faktiskt inte riktigt vad vi ska göra, hoppas på stranden såklart;)

äggröra, frukt, juice och rostade mackor till frukost:)

Alla håller på med kiteing här!!!

Mojito

Strawberry margarita

Det är inte ovanligt att träffa på en häst i baren

Pedikyr

Röd kille

Pasta och tomatsås:)

idag blir det stranden utan tvekan!
Thailand 2010/2011

Så härligt att vakna tidigt och se solen titta fram! Sol,värme och bad, så ser vår dag ut!
Puss

Har ni sett fulla thaiungdommar förut? haha..
Thailand 2010/2011

Har hittat ett jätte billigt taxibolag som pratar svenska när man ringer och bokar taxi, kostar endast 24kr per åktur:) som dom åkte vi självklart med ikväll in till staden!
För omväxlingens skull valde att vi äta på en svensk restaurang:) Till och med menyn var på svenska, how fun! Jag beställde in köttbullar med mos, lingonsylt och brunsås:) super gott, nästan godare än i sverige! Köttbullarna var mycket större och moset hemmalagat (tror jag) mums:) Oliver beställde in något såsigt thailändskt, tydligen ingen hit:S Varje gång vi har prövat på ny mat har det gått åt pipan!

Efter middagen kollade vi runt som vanligt på alla marknader och jag gick runt och tog reda på olika priser gällande hair extensions, det kommer att kosta ca 1000kr:) billigt va?
Men nu till det roliga haha!!!!
Skulle ner till stranden för att ta en mysig promenad, and guess what! Hela hua hins ungdomsbefolkning var där och dom var inte nådiga. Det var tydligen någon rock konsert och alla var stupfulla:) haha vissa låg och spydde medan andra åkte runt på moppar:S:S Vi blev inte långvariga då vi inte riktigt passade in.. tog en tripp förbi mc donalds för att köpa lite glass, endast 4kr för två glassar, det var det värt!
Dags för kvällsmys med sura bilar!
natti

min dröm moped!

Mer bilder på ryssfrisyren!
Thailand 2010/2011

Juste glömde lägga upp bilder på hur håret verkligen blev igår, ja bilderna säger sig självt

sjuka efter första dagen på stranden?

Ligger just nu i sängen med magont och oliver har huvudvärk. Orkar inte röra mig en meter. Kan detta bero på den fantastiskt goda club sandwich som vi åt på stranden? eller den super goda fruktdrinken jag drack..? Det återstår bara att se om vi orkar gå ut och äta ikväll.
Dagen började jätte bra då solen tillslut tittade fram. Vi låg nere vid poolen i ca 30 min innan taxin kom och plockade upp oss för att sen köra oss tell beachen. Där tog vi som vanligt en promenad innan vi la oss till rätta. Tror att vi hamnade på samma ställe som olivers föräldrar kallar för "sin strand". Ett jätte mysigt litet ställe med super snäll personal, dessvärre är solstolarna lite halv risiga men trots det väldigt sköna.
På plats kunde man äta, dricka, sola, köpa massa saker av alla säljare som kommer förbi (vi köpte ingenting och det har vi inte heller gjort hitills på hela resan, förutom ett halsband och en piercing), få massage samt pedikyr eller maikyr, är väldigt sugen på att ta det någon dag här framöver!
Efter en inte så långvarig men mysig dag på stranden begav vi oss till market village för att handla hem lite smått.

Morning
Thailand 2010/2011

Vaknade upp av att det var sjukt varmt, öppnade fönstrena för att kolla ut, fortfarande molnigt...suuuuuuuck! Men idag ger vi det ett försök att åka till stranden, vi får väl se om man lyckas få lite färg idag (a)!!!
Nu ska vi äta frukost är super hungrig, bye bye

Aldrig mer klippning i thailand!!
Thailand 2010/2011

Inlägget gjort av forssen.

Gick och tog en liten tupplur efter doppet i poolen och alla elefanter. Vakna igen klockan 20.00, gjorde i ordning oss och åkte till staden.
Vi hamnade på en resturang ute på en pir som vi inte var helt nöjda med. Jag beställde in kyckling med chilli och basilika som inte var speciellt god, den maten var verkligen det STARKASTE jag någonsin ätit i hela mitt liv, blev helt stum efter det.
Sandra beställde in kyckling med sparris och ris, hon var inte heller helt nöjd med sin mat. Så det var nog sista gången vi åt på den resturangen.

Eftersom att jag TYVÄRR glömde klippa mig hemma i Sverige, så har jag gått runt och sagt att jag någon dag ska ta mig mod att klippa mig här.
Efter att Sandra övertalat mig så blev den dagen idag. Vi gick in på en frisörsalong och frågade efter ett magasin med olika frisyrer. Efter ha tittat hittade vi äntligen en bra frisyr. Den var kort klippt på sidorna och bak samt längre upptill. Men när hon började klippa blev det bara kortare och kortare. När hon äntligen var klar såg jag ut som en liten rysk skolpojke typ. Nästan lika kort upptill som på sidorna.
Jag var skit nöjd, så var jag inte de!!!:p;p:P:P.p
Fort gick vi till marknaden för att hitta en keps, lyckades inte hittade någon som föll mig i smaken. Efter markanden påväg hem tittade sandra på en tröja i ett klädstånd. Hon som arbetade där paratde på som fan och visade massa bilder från när hon varit på besök i Sverige och överallt runt om i Europa. Hon var även en utbildad guide och började visa massa bilder från utflykter och berättade om vad som finns att göra runt om här i närheten.
Så blev vår kväll och nu ska vi gå och sova. Här är klockan 01:00 med hopp om att vi får vår första soldag imorgon.
Lite bilder:

Sandra innan middagen.

Våran otroligt goda middag! Eller inte!

Hos frisören :S

Ryssen

Sandra köper majskolv!

God natt!

Safari och elefantshow
Thailand 2010/2011

Åkte till ett safari istället för elefant village. Detta på grund av att vi träffade en svensk familj som tog samma taxi som oss. Vi hänge med dom under hela vistelsen. När vi väl landat på safarit blev vi bemötta av en guide och en liten tiger unge, hur gullig som helst och jag tog kort med den:)
Efter fick vi gå och välja vilka aktiviteter vi skulle göra under dagen. Ingen av oss var något vidare sugen på krokodil och orm show, de skulle tydligen stoppa in sina huvuden i deras munnar osv:/ Vi beslutade därför att hålla oss till elefanterna.
Det hela började med en elefantshow där det bjöds på både det ena och det andra, allt från Thai elefant massage till basket. Vi köpte även bananer för att mata elfanterna, de var ju inte dirket blyga av sig och tog allt på engång. Efter showen var det dags för elefant ridning i djungeln och sen hem för ett dopp i poolen.
Juste jag köpte ett jätte gulligt turhalsband till oliver gjort av elefantbetar?! :)
Hela dagen var väldigt händelserik och mysig! Vi har massa nya utflyktsplaner så vi får se vad som dyker upp härnäst.
Bilder från dagen

Elefant bowling är inte varje dag man får se!

Inte elefant hula hula dans heller..

eller elefant parad

cirkus..

Pilkastning..

cykling..

målning..

Thai elefant massage?!..

Fotboll..

tydligen så vann danmark..

basket, Sverige gjorde poäng..

och dunkade flera gånger..

Elefanterna var som galna i mig (a) och bananer..

Vi fick vara med i matchen..

och ta en mysig elefanttur i djungeln..

Några slags kossor?..

deras fattiga bostadsområde..

Orm och krokodilsafari som vi aldrig vågade gå in på..

Olivers halband:)

Elefant village
Thailand 2010/2011

Idag vaknade vi rätt så sent, runt ett:o Oliver står nu och ska laga någon slags ägg röra och jag försöker kolla upp priser på elefant village. Vet egentligen inte vad man gör där förutom att rida på elefanter i djungeln typ:)
Berättar mer om det sen!

Kvälls update
Thailand 2010/2011

Ikväll har det inte hänt så mycket förutom att vi har ätit gott (italienskt) och gått på nattmarknad.
Oliver skulle klippa sig men det gick bara inte, hur ska man beskriva en svensk frisyr på engelska till en thailändare som aldrig klippt någon förut.
Ville köpa en grillad majskolv också men var för mätt *fniss*

hotellets "fina" tuk tuk

Förresten i morgon blir det nog elefant village:) Här är klockan elva så ska ta mig ett litet kvällsmål och sen sova:) natti

NYTT NUMMER UPPDATERAT
Thailand 2010/2011

Ja vi har blivit riktiga thailändare med thai nummer, vårt nummer är +66882438561 och det är bara att ringa/smsa till oss när ni vill:)
En snabb uppdate från dagen. Började med att ta en tuk tuk till market village eller hur det stavas, gick ner till stranden där vi tog en lååång promenad då det blåste mycket och var ganska molningt men samtidigt var det väldigt varmt.
Vi kom ju hit direkt efter regnperioden så vädret är på bättringsväg! Efter vår promenad bland vågor och hästar gick vi till staden och åt en god lunch, lyxade till det lite med trerätters och två dricka var för endast 400 thb vilket motsvara ca 90 svenska kr för allt! Helt sjukt billigt.
Mätta och belåtna gick vi tillbaka till stranden med ett mål i sikte att gå till en stor buddahö. Dessvärre tog vågorna över och vi kunde inte ta oss förbi på vissa ställen..fy! Då bytte vi mål att ta oss hela vägen hem till fots men det målet gick inge vidare bra då en hund med jätte bröst började jaga oss, det finns hundar överallt:) Men som tur var hamnade vi utanför ett massage ställe och bestämde oss för att ta lite. Jag tog en timmes thai massage, kände att jag behövdes sträckas ut och oliver tog en timmes fotmassage men massörskan blev klar tidigare så han fick också helkropp.
Till vår förvåning kostade allt som allt lika mycket som vår lunch:O så vi passade på att ge extra mycket i dricks! hela 200 thb (ca 50kr)
Nu blir det förberedelser inför kvällen med dusch, cola och snacks! PUSS

Frukost, bloggning samt paradise hotel!

utsikten över gården..

Oliver diskar undan frukosten:)

påväg till stranden

vår mysiga men bleka promenad:)

back to sweden?

vår supergoda lunch!

och oliver fick hjärtat igen!

och så ännu en promenad

Kvällens uppdate kommer senare!

God morgon andra sidan jorden!
Thailand 2010/2011

Oliver vaknade klockan halv 8 idag pigg som en lärka. Han passade på att kolla upp olika hotell och sevärdigheter för vår tripp till bangkok och phuket. Jag vaknade för ca 10 min sen och nu sitter vi för att äta frukost.
Vädret är finare idag än igår men det blåser lite för mycket för att vi ska ta oss till stranden nu. Kanske kollar ett shoppingcenter först. Men senare blir det garanterat the beach!

Uppdaterar soon!

nattmarknad kan det bli bättre..
Thailand 2010/2011

..ja faktisk så kan det de:) Vi åkte till staden för att äta och kolla på den berömda nattmarknaden, maten var jätte god och inte nog med det så glömde dom massa på vår nota (a). Allt som allt inkl. dricks betalade vi 300thb istället för ca 420thb vilket är ca 70 svenska kronor för allt. Men när vi sen skulle till marknaden fanns den ingenstans och vi gjorde ett försök att gå i alla affärer. Tillslut hamnade vi någonstans där vi inte alls visste vart vi befann oss och vips så var den där, dock inte så stor som vi hoppats på..suck
Men när vi gått hela marknaden flöt kvällen på och vi hittade ytterligare två till, inte nog med det kom en elefant gåendes på gatan, haha det är inte varje dag man stöter på detta söta djur. Tyvärr är vi bleka som två getter och ska åka till stranden i morgon för att ändra det. Man kan tydligen rida där också:)
Ska förmodligen ta massage också!
Måste bara säga att annanasen och banankakan är något av det godaste vi ätit!

Tog ett snabbt dopp i poolen också men det var alldeles för molnigt för att ligga kvar..blää

Dom var tydligen kära i oliver:)

Och jag piercade tungan..igen

skoja, köpte en ny:)

Ska sova nu när klockan är halv 12, hörs i morgon! puss

Första efterlängtade blogginlägget
Thailand 2010/2011

Har fått mycket klagomål på att vi inte har bloggat haha, men tänk på att det är 6 timmars tidsskillnad(6timmar framåt) och när vi kom till lägenheten igår var vi helt slut:)
Resan gick super och likaså mellanlandningen i schweiz, dock fanns ett problem och det var min locktång som dom trodde var ett mordvapen haha,jag som terrorist? Väl framme i bangkok stod vår taxichaufför och väntade med skylten oliver forss, riktigt proffsigt gjort. Vi var helt slut när vi kom fram så vi åkte nästan dirket och handlade hem frukost, åt middag hemma och sen däckade vi runt 10(thailändsktid).
Idag vaknade vi skapligt och utvilade, dock är jag fortfarande förkyld, och åkte till staden. Där utforskade vi stället lite och åt en supergod lunch. För oss båda kostade lunch plus dricka ca 40 svenska kr, alltså 20kr styck:O
Juste, vi fixade ett telefonkort också med ett thailändskt nummer, ska lägga ut det snart så då är det bara att höra av er:)

Här kommer lite bleka bilder, först bilder på lägenheten från igår kväll

Det finns två likadana duschrum/toalett

money money..

Olivers gamla hotell för ca 11år sen

Thailand, mot bättre tider!
Vardagsliv

Nu är det absolut sista packat, sitter och laddar över låtar som jag ska lyssna på på planet:) Vi ska åka hemifrån klockan fem och planet lyfter halv åtta, hoppas verkligen att det inte är några förseningar! Hatar att vänta.. I morse vinkade jag av familjen också och tårarna satt i halsgropen:(
Men nu är det bara positiva tankar som gäller! skriver när jag kommit till andra sidan jorden!

Kommer att sakna alla jätte mycket, puss på er