Älskade barn
Vardagsliv

Att få ett litet gudbarn är en gåva och en ära, att man är så betrodd att stå ett liv så nära.
Man länkas till varandra med ett gudomligt band, så själsligt är man nära fast man bara ses ibland.
Ett gudbarns liv man följer av omtänksamma skäl, för man har fått till uppgift att se till barnets väl.
Och även i det tysta finns detta alltid kvar, att man känner något särskilt för det gudbarn som man har.

Mason, föralltid finns vi vid din sida. Att få vara din gudmor är en ära och välsignelse.

Ett hedersuppdrag
Vardagsliv

Kvällen lider mot sitt slut och jag sitter i soffan med en stor skol cheez ballz medan jag uppdaterar er. Gästerna har precis gått hem men än kan jag inte lägga mig. Jag och Daniel har satsat pengar på Sverige i U21 finalen.

På middagsmenyn stod grillat med diverse tillbehör och till efterrätt hade Isabell gjort en gudomlig tårta. Sebaztian fyller hela 24 år och det måste självklart firas. Lagom till att glasen fylldes med mousserande fick vi förfrågan om ett hedersuppdrag, mer om det i ett eget inlägg. Jag är rörd till tårar.

Snart 4 år.
Vardagsliv

I augusti firar jag och Daniel 4 år som par, samma datum som Theodor börjar på förskola. Att tiden springer iväg med barn är ingen hemlighet och om någon skulle fråga mig idag skulle jag i all hast svara att vi firar tre år. Det är lätt att jag glömmer bort att prioritera mig och Daniel och därför ser jag årsdagen som ett perfekt tillfälle att lyxa till det och göra sådant som vi annars inte unnar oss. En barnfri kväll med middag och solnedgång i bakgrunden, en hotellnatt eller om vi så känner för det, varför inte en weekend. Jag har inga problem att spendera årsdagen med Theodor, snarare tvärtom, dock kan jag tycka att det är en dag då jag och Daniel ska ha full fokus på varandra.

På vår tredje årsdag tog vi in på ett tjusigt hotell, åt middag tillsammans med Isabell&Sebaztian som firar årsdag samma datum som oss och avslutade kvällen med champagne på Sky Bar.

These days
Vardagsliv

Det har gått dagar (till och med veckor) sedan jag var här inne och publicerade ett inlägg. Medan ni fortsätter att kika in växer min ångest för den långa frånvaron. Det har hänt otroligt mycket och jag vet inte vart jag ska börja. Medan vädret visat sig från sin sämre sida (tack och lov för den lovande prognosen SMHI gått ut med) har vi hjälpt min syster och hennes Jonathan att flytta. Ingen är gladare än oss som nu har fått världens bästa grannar!
Bortsett från flytt har jag pysslat hemma, gjort om i Theodors rum och firat midsommar på landet. Theodor är inne i en fantastisk period och tillsammans lär vi oss att kommunicera med varandra.

Nästa vecka får pappa Daniel semester och jag ser fram emot sena grillkvällar, mycket nöjen och nya minnen.

Golden Rose
Skönhet

I Turkiet gick vi in i en söt liten skönhetsbutik där jag fyndade två ljuvliga nagellack. Ett naturligt beiget och ett somrigt korallfärgat. Mina två favoriter helt klart. Dessutom flagnar dem inte lika lätt och snabbt som mina andra lack annars gör. Jag ångrar att jag inte köpte gelé topplacket för längre hållbarhet.

HIPPIE.
Vardagsliv

Jag somnade inte fören långt in på småtimmarna Igår, jag som annars lägger mig vid 21 fick sota för det när Theodor slog upp sina blå redan vid 05.30. Jag stöttade en vän och det gör ont i hela mig att se henne må såhär.
Idag kommer Jennifer&Thindra över på lunch och lek. Jag hoppas vädret spricker upp så vi får oss en nypa frisk luft. Det kan jag behöva.

Det har varit mycket firande av olika slag på sistone och en stil jag annars inte brukar bära är denna. Vad tycker ni om hippie Sandra?

Piffa upp dina tomma flaskor
Hem/inredning

Jag älskar att variera mig när det kommer till inredning men framförallt älskar jag att piffa upp den redan befintliga dekorationen. Något så tråkigt som en tom flaska kan få nytt liv med en snygg ljushållare. Jag kom över en i koppar och den nya ljusstaken gjorde sig fint i vardagsrummet.

Theodor börjar på förskola
Theodor 1år-1,5år

För ett tag sedan sökte jag tips och råd av er erfarna förskoleföräldrar. Theodor hade kommit in på vårt tredjehandsval och det väckte tvivel inombords. Det var ju förstahands-/andrahandsvalet vi var inställda på. Ni gav rådet att vi skulle ha is i magen och med is i magen fick vi härom veckan detta mail. Theodor kom in på förstahandsvalet och börjar redan i augusti. Det är blandade känslor men framförallt ska det bli roligt.

Passande nog vann jag denna Carena Sprinter i en instagramtävling. Perfekt dagisvagn!

En resa till Turkiet
Vardagsliv

Ni vet alla tankar kring att resa med barn, vad ska man packa? Hur kommer flygningen att gå? Ska man ha med sig blöjor osv? Min erfarenhet av denna resa är att det är enklare att resa med Theodor än vad det är att resa med mig själv. Planet lyfte strax efter 08 och lagom till att folk började få ont i öronen sov Theodor. Vi klev upp 04.30 och jag var fast besluten om att han inte fick sova innan planet. Efter någon timme vaknade Theodor för mat och bus och kort därefter somnade han om igen och vaknade inte fören vi var på marken. Barn under två år sitter i knät så för mig var det lite omständigt att besöka damernas eller ta upp något ur väskan. Flygresan hem såg i princip likadan ut. Väl framme i Turkiet väntade en bussresa på närmare tre timmar till hotellet. Även den gick galant.
Jag hade definitivt packat med mig för mycket men jag ville inte behöva stå utan något. Blöjor, gröt, burkmat (om han skulle vägra vanlig mat) och ersättning kan många anse som onödigt då det finns småbarn i alla länder men jag visste inte hur långt vi skulle ha till närmsta affär och tur var väl det.
Hotellet var fantastiskt och låg 50 meter från havet i anslutning till ett stort vattenland. Vi reste all inclusive med fri tillgång till vattenlandet och det var skönt att inte behöva tänka på mat, dryck eller aktiviteter. Allt fanns där. Dagarna var väldigt varma och kvällarna något svala. Det var inga problem med Theodor och solen. Vi smorde in honom ordentligt och vissa dagar använde han en UV dräkt. Till er som ska ut och resa snart, glöm inte extra badbyxor att byta till efter bad. För det mesta hängde vi i skuggan men det är svårt att tygla en snabb ettåring.

Vi hade en magisk resa och jag längtar redan till nästa utomlandsvistelse. Jag vill visa Theodor världen!

Rekord
Theodor 1år-1,5år

Som ni vet sedan tidigare slår Theodor upp sina stora blå redan innan tuppen, därav den tidiga läggningen. Igår sov han endast en gång på dagen och var uppe till strax innan 20. Han fick gröt och sov som en stock till 08.30 (!!). Det har aldrig tidigare hänt och framförallt inte utan att få ersättning någon gång vid 22. Medan jag och Theodor snarkade ikapp tog Daniel ett bad. Efter en stund kom han inspringandes i tron om att någonting hänt Theodor. Ja, ni förstår att vi inte blir allt för bortskämda med sömn.

AWAY.

Hej vänner,
Jag har varken glömt bort er eller bloggen men mitt semesterlunk har kommit emellan. Den 25 maj åkte jag, Theodor, mamma, Jenny och Felicia till Turkiet och med en veckas frivillig frånvaro från sociala medier har jag haft svårt att ta mig tillbaka. Någonstans på vägen tappade jag suget efter allt vad dator och mobil heter därav detta uppehåll. Det tog mig dagar att ladda över bilderna från kameran till datorn och det är inte förens nu jag tog mig en noggrann titt.

Jag har fått nys om att det spekulerats mycket kring varför jag inte bloggar lika flitigt längre men det är inte svårare än att mitt inre fortfarande befinner sig i Turkiet. Jag är dålig på att svara på både sms och samtal men jag antar att denna jetlag snart lägger sig. I morgon tänkte jag berätta mer om resan och lägga upp en bildbomb. Så länge bjuder jag på dessa från vår första dag utomlands.