Krama mig mamma
Alva-Li 8mån, Theodor 2år-, Vardagsliv

Idag hade Alva-Li tid på bvc för en rutinkontroll och med sina 9015 gram och 70 centimeter fick hon tummen upp. Efteråt gick vi hem till Lisette och sysslingen Juni där vi har hängt hela dagen. Vi åt varma mackor, drack vaniljlatte, lyssnade på när grannen renoverar och nattade barn i omgångar. Till skillnad från mammaledigheten med Theodor har jag nu tider att passa, lämning och hämtning på förskolan, och det gör det mycket svårare att åka iväg på dagarna. Därför älskar jag att ha de flesta av mina mammavänner inom samma kommun. 
 
Jag satte mig precis i soffan efter en längre nattning med Theodor. Han ville prata och istället för att tala om för honom att 'mamma gärna pratar i morgon' frågade jag vad han hade på hjärtat. Vi pratade mest om förskolan och vad han tycker om att göra där, vännerna på avdelningen, hur han och kompisarna brukar jaga varandra på cyklar, kissa på toaletten, vad som får honom ledsen men framförallt vad som får honom glad. Vi pratade också mycket om Melody som är hans absoluta favorit just nu. När vi närmade oss slutet av konversationen kröp han tätt intill och bad mig att krama om honom. Älskade unge, dig ska jag hålla om livet ut!
 
Två mobilbild
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?