Make-up
Vardagsliv

Då var det äntligen dags för mitt sminkinlägg. Jag var alldeles för trött igår för att orka sminka mig själv så jag fick låna underbara Therese. Jag sminkade henne så som jag brukar sminka mig! Tyvärr blir några utav bilderna små för att dom är tagna med mobilen. Enjoy:thumbup:

Steg ett. Smörj in ansiktet med en ansiktskräm så undviker ni att ansiktet blir torrt och då slipper ni fläkar


Steg 2. Applicera ett jämt lager foundation över hela ansiktet. Var noga med att det blir jämt och tänk på att det inte får bli en rand längst käklinjen. Ta ej för mycket foundation! Jag använder MAC's fooundation och foundation borste. Jag trivs jätte mycket, dock får jag lite glansig hud direkt efter appliceringen men det tar jag bort med hjälp av H&M's bronzing powder och rouge från MAC.
   

Steg 3. Jag fyller alltid i mina ögonbryn. Dels för att få en skarpare look och dels för att mina är så ljusa. Jag använder en brun ögonsbryns penna från H&M.
 

Steg 4. När grunden är lagd sminkar jag ögonen. Jag använder en svart ögonskugga från Christian Dior. Jag applicerar ögon skuggan på hela ögonlocket innifrån ögonvrån och ut. När hela ögonlocket är skarp svart sotar jag med hjälp av en sotningsborste för att slippa den tydliga kanten och det blir snyggare. När skuggan är lagd och jag är nöjd sätter jag på maskara och läppglans/läppstift. Jag använder teleskopic maskara från LÓREAL och mitt favorit läppglans kommer ifrån Victoria Secret.


RESULTAT




Före                        Efter
 


 molly

fint det blev , men vilket nummer på Foundation

har du ? skulle vara tacksam för svar .



URL:


 Anonym

good talent



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?