Dag 19 – Detta ångrar jag
Thailand 2010/2011

Enligt mig så är något man ångrar inte bara negativt. Negativt är det om man ångrar något man aldrig gjorde för att man inte gav det tid eller inte vågade. Men det kan också vara positivt att ångra något. Förmodligen har man lärt sig något om sig själv om man ångrar något som man tex gjort. Man lär sig att man aldrig kommer att göra samma sak igen.
Hellre ångra något du gjort än att ångra något du aldrig gjorde. Men det är självklart en definitionsfråga, det finns ju gränser för vad man ska och inte ska göra.

Något jag ångrar är att jag har spenderat alldeles för mycket tid och dagar på krogen istället för att stanna hemma och mysa med min familj som jag älskar mer än något annat. Till och med när dem har bett mig snällt att bara vara hemma just den där kvällen för att kolla på film har jag gått ut.
Men det har jag lärt mig något av för när jag sitter här borta på andra sidan jorden och skriver detta gör det ont i hjärtat att min familjetid går till spillo för sprit och festande. Det är lätt att vara efterklok för när man väl är där på fredagen är det svårt att tacka nej till olika evenemang.
Slut på det, jag behöver inte gå ut både fredag, lördag och onsdag! Jag älskar mina nära och kära och det är dem som förtjänar min tid:)





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?