Nu får det vara nog
Vardagsliv

Sanna som medverkade i Big Brother försökte ta livet av sig. Hon hoppade från en bro på 50 meter men överlevde och ligger nu i koma. I Expressens kan du läsa om Sanna. Det är så hemskt och väldigt många får negativa konsekvenser när dom siger ut ur huset. Men hur lätt kan det vara att vara instängd i så många dagar.

"GÖTEBORG/STOCKHOLM. Den uppmärksammade "Big brother"-deltagaren släppte taget om kabeln under bron och föll. Den före detta tv-profilen ligger enligt sin far svårt skadad och medvetslös på Sahlgrenska universitetssjukhuset.
- Mitt barn är i koma, Jag har inte ens fått prata, säger pappan. 

- Mitt barn vågade inte svara i telefon för det tror jag har sett en massa grejer, men det stämmer inte, säger pappan angående dokusåpaprofilens tidigare medverkan i "Big brother".
Ex-deltagaren har varit en uppmärksammad personlighet i doku­såpan, som numera är TV4-gruppens stora huvudnummer i TV11 som startade förra säsongen.
Deltagaren ska ha försökt att ta sitt liv genom att hoppa från Älvsborgsbron vid 17-tiden på söndagen.

"Jag vill inte ha hjälp"
Polis och räddningstjänst till- kallades när personen var ute på broräcket. När styrkorna fanns på plats ska dokusåpadeltagaren ha hängt i en kabel under bron, och ropat: "Jag vill inte ha hjälp!", flera gånger. Sedan föll den före detta "Big brother"-deltagaren ner mot marken på Röda Sten-sidan av bron.
- Personen träffade land, men var vid liv. Det var ett självmordsförsök, säger Thomas Fuxborg, vid Göteborgspolisen.
Deltagaren överlevde fallet, men skadades svårt och fördes till Sahlgrenska.
Pappan berättar att hans barn bröt både benen och armarna och fick frakturer i ansiktet.
- Mitt barn är i koma. Jag har inte ens fått prata med det.
Undvikit svara

Pappan berättar att den tidigare dokusåpa ­Profilen periodvis undvikit att svara i telefon när han ringt därför att barnet trott att pappan "sett en massa grejer i tv".
- Men det stämmer inte.

Har du varit på sjukhuset?
- Jo, jag var där, men vi fick ingen kontakt, för mitt barn var på operation. Jag fick inte se mitt barn.
Pappan vill att händelsen uppmärksammas, bland annat för att sätta ljus på hur dåligt hans barn mått efter medverkan i "Big brother":
-Nåt får hända, för mitt barn har hållit på så här och velat ta livet av sig och mått dåligt och grejer. Jag vill att detta ska komma ut.
Negativ inverkan

Pappan är övertygad om att dokusåpan haft en negativ inverkan på barnet.
- Givetvis. När mitt barn varit där förstår jag att det inte förstår det.
Han har inte hittat, eller hört talas om, något avskedsbrev eller någon hälsning.
- Nej, mitt barn bara hoppade. Bilen hittade de, jag vet inte var de hittade den.
- Dom söver antagligen ner mitt barn i koma.
Sökt de ansvariga

Expressen har upprepade gånger sökt de ansvariga för "Big brother" för en kommentar.
Vare sig TV4s presschef Jennifer McShane, TV11s programchef Anton Glanzelius eller programmets senaste exekutiva producent, Pelle Porseryd, har återkommit."







NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?