Ett omtumlande år ♥
Hem/inredning, Min första graviditet, Vardagsliv

Hej, 
Oj det kändes konstigt. Snart ett helt år sen jag skrev något i bloggen och jag vet inte vart jag ska börja för att skriva ikapp, det lär bli många inlägg. Mitt liv har fått en vändning och en helt ny mening, i april kommer jag att bli mamma och Daniel att bli pappa. Vi kommer att bli en familj på riktigt   Men jag tänkte börja med att skriva om allt annat som hänt det här året och berätta om graviditeten i ett eget inlägg. 
När jag slutade skriva senast höll vi på att välja tapet till sovrummet och renovera klart det sista. Nu har vi sålt den lägenheten och köpt en ny större med uteplats mot skogen som passar oss perfekt då vi har lilla Måns och snart kommer bli tre. Eftersom att vi gick med en jätte bra vinst passade vi på att blåsa ut hela lägenheten till betongen och flytta hem till Daniels pappa medan vi renoverar (igen). Idag är vi nästan klara och den nya lägenheten blir helt fantastisk. Den 12 augusti fick vi inte bara reda på att vi vunnit budgivningen utan också att jag var gravid. Snacka om att få två av världens gladaste nyheter på samma dag. Men dom glada nyheterna slutar inte där. När vi var på Gotland i somras blev jag tillfrågad om jag ville ställa upp och tävla om att bli en av finalisterna i Miss Universe Sweden. Först trodde jag att dom drev med mig och jag sa ja mest på skoj men senare på kvällen visade det sig att dom var fullt seriösa och tävligen skulle hållas på en av nattklubbarna där och man skulle gå catwalk framför en jury och tävla mot andra tjejer. Efter mycket velande ställde jag upp och tro det eller ej men jag vann! Jag vann alltså titeln Miss Gotland 2013 och blev direkt uttagen till Sverige finalen där tjejer som vunnit i olika städer runt om i Sverige tävlar om att bli Miss Sweden. Det jag inte skulle veta var att en månad innan finalen fick jag mitt plus på stickan och var alltså tvungen att tävla medan jag var gravid (man får varken ha familj eller vara gift när man ställer upp i tävlingen). Jag tyckte att det var jätte jobbigt att behöva låtsas och åka iväg medan vi övade på koreografin och sen visa mig i olika klänningar plus bikini framför en ännu större jury när jag egentligen bara ville vara hemma. Det låter kanske lite klyschigt men jag menar OM jag hade vunnit då skulle jag ha tävlat i den stora Miss Universe tävlingen i Moskva och eftersom att det absolut inte hade gått för sig med en tjockis mage hade jag behövt hoppa av osv..om det hade varit i en annan tidpunkt i mitt liv hade jag älskat det :) Som ni säkert förstod vann jag inte tävlingen och det gav mig en stor lättnad och jag slapp ångra att jag ställt upp. Nu tar jag med mig den erfarenheten och hoppas få använding av att jag vågade visa upp mig och prata inför en väldigt stor publik. 
 
Efter ett omtumlande och lyckligt år förtjänar jag och Daniel lite semester för att vila upp oss efter renovering och ladda inför nya utmaningar som komma skall och vart görs det inte bättre än i varmare breddgrader med underbara vänner. På måndag åker jag, daniel, sussie & hocken till Thailand och stannar där i tre hela veckor. Resan har varit bokad sen ett halvår tillbaka så den är otroligt efterlängtad :)
(I skrivande stund känner jag hur lilla bönan i magen sprattlar omkring, jag kunde inte vara lyckligare)
 
Mamma och pappas hjärta ♥
På Gotland v.29





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?